EVERGOOD Morgan Freeman1

Kino-sølvfilm til Evergood med Morgan Freeman

Joh. Johannson og Evergood stakk av med Sølvfilmen da reklamefilmen under tittelen «Butler» gikk til topps i tredje kvartal av reklamekåringen for kinoreklame som blir vist i Norge. Med i filmen var ingen ringere enn Hollywood-skuespilleren Morgan Freeman. Tidligere i år har både Stabburet og Gilde vunnet Sølvfilmen, og de tre kjemper, sammen med en siste reklamefilm, som blir klar senere i år, derfor om tittelen Gullfilmen 2015.

Publisert

Morgan Freeman i aksjon i reklamefilmen. (Foto: Joh.Johannson/Evergood)

Det er kinoreklame-selskapene Media Direct Norge og CAPA Kinoreklame som står bak etableringen av Gullfilmen.

Fem filmer var med i kampen om den tredje Sølvfilmen for 2015. I tillegg til vinner-filmen, ble Gilde-filmen «Fra noen som har vært oppe en stund», filmen «Skru av mobilen» fra Netcom, Ringnes Farris-filmen «Bøkeskogen» og «Hele Norges Bredbånd» fra Telenor vurdert av juryen.

Les også: Storsatsing på kaffereklame - med Morgan Freeman (publisert september 2015)

Troverdighet

"

Fra Joh Johannson og Evergoods reklamefilm.

Juryen skriver blant annet følgende om vinneren for tredje kvartal: «Filmen er meget velprodusert med fokus på høy troverdighet rundt kvalitetsreisen til Evergood. Treffer midt i målgruppen til kvalitetsbevisste mennesker. Morgan Freeman er prikken over i´en. En flott historie fra start til mål».

Reklamebyrået Naug & Venner står bak filmen. Hovedopptakene er gjort i Costa Rica, mens opptakene med Morgan Freeman ble gjort i New York.

I første kvartal i år var det Stabburet og Grandiosa som vant Sølvfilmen i kinoreklamemarkedet. Sølvfilmen for andre kvartal ble vunnet av Gilde og filmen «Takk for maten». Nå foreligger tre reklamefilmer som skal være med å konkurrere om Gullfilmen når status for 2015 skal gjøres opp. Det skal kåres totalt fire sølvfilmer før Gullfilmen skal utropes.

Det er kun norskproduserte filmer, eller filmer produsert av utenlandske selskaper målrettet helt og fullt mot det norske markedet, som blir vurdert av jurymedlemmene. Den skal ha blitt vist på norske kinoer, formidlet av CAPA og/eller MDN.

Les om reklamefilmen og mye mer om kaffe i det siste nummeret at Horeca (nummer 6 2015), som har utgivelse i disse dager

Tydelig budskap

Bjørn Erling Ottersen. (Foto: John Berge)

Administrerende direktør Bjørn Erling Ottersen i Media Direct Norge og jurymedlem sier følgende om vinner-filmen for 3. kvartal 2015.

– En flott film med høy produksjonskvalitet. Filmen har et tydelig budskap og har en god historie. Tydelig og merkevarebyggende, sier Ottersen.

Kommersiell direktør i CAPA, Gareth Williams, mener følgende om vinnerfilmen det tredje kvartalet i år. – Dette er filmen som realiserer de målsettinger som en god reklamefilm skal ha. Høy produksjonskvalitet og et veldig tydelig budskap. Dette er den klare vinneren dette kino-kvartalet, sier Williams.

Juryleder Lasse Gimnes i GimCom mener det blir produsert svært mye god reklamefilm i form av levende bilder i Norge for tiden. Og mye av denne reklamen blir vist på kino.

– Det er mye reklamefilm med et faglig veldig høyt nivå. Det er kvalitetsfilmer med klare budskap. Og stadig flere blir eksponert for kino-reklamen. 2015 ser ut til å bli et meget godt år, takket være filmer som «Bølgen», sier Lasse Gimnes.

Juryen

Juryen består av følgende bransjepersoner. Lasse Gimnes, daglig leder i GimCom AS, Bjørn Erling Ottersen, adm. dir. i Media Direct Norge AS, Gareth Williams, kommersiell direktør i CAPA Kinoreklame, Ingvar Sandvik, Marketing & Associate Director i TNS Gallup, Geir Kjærnes, adm. dir. i mediebyrået In Sight AS, Jannicke Haugen, adm. dir. i Nordisk Film Kino samt tidligere profilsjef i TV 2, nå strategisk rådgiver og partner i Breakfast, Ole Eliassen.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

"
Powered by Labrador CMS