Blender RosaSløyfe1

Inviterer til lunsj for kreftsaken

I oktober er årets Rosa sløyfe-aksjon. I år oppfordrer Rosa sløyfe folk til å bruke tid med sine nærmeste, for eksempel i form av en hyggelig lunsj. Blender støtter opp om prosjektet gjennom å tilby «rosa lunsj»ved 40 serveringssteder over hele landet.

Publisert

Rosa sløyfe er Kreftforeningens og Brystkreftforeningens årlige brystkreft-aksjon, som pågår gjennom hele oktober.

I tillegg til å bære en rosa sløyfe i oktober, oppfordrer Rosa sløyfe det norske folk til å invitere noen de er glad i til en lunsj, og setter fokus på de gode stundene man har med dem man er glad i.

Rosa menyer

Restaurantaktøren Blender er for første gang med som støttespiller til Rosa sløyfe. Gjennom hele oktober vil Blender tilby spesiallagde «rosa lunsjer» ved 40 av sine restauranter og kafeer på kjøpesentre og flyplasser rundt om i hele landet. Det blir rosa menyer hos blant annet Cafe Opus, Fattigmann, La Baguette, Ureist, SJØ og Food Factory i oktober. Ved kjøp av én av deres rosa lunsjer doneres 10 kroner direkte til Rosa sløyfe.

Stort engasjement

Maria Willumsen, direktør shopping i Blender.

I Blender er spenningen stor før de rosa lunsjmenyene inntar bordene.

– Vi er både glade og stolte over å samarbeide med Rosa sløyfe. Det interne engasjementet er massivt. Over 600 av våre ansatte i de ulike kjedene gleder seg enormt til å vise sin solidaritet med de som rammes av kreft gjennom årets kampanje. Vi skal gi alle våre gjester muligheten til å støtte en viktig sak over et godt måltid, sier Maria Willumsen, direktør shopping i Blender.

Rosa lunsj

Årets Rosa sløyfe-aksjon støtter de som er rammet av uhelbredelig brystkreft.

– For de av oss i denne situasjonen blir det viktig å bruke tiden man har igjen på det som virkelig betyr noe. Rosa lunsj handler om nettopp dette – å bruke tid med venner, kolleger og familie. Vi oppfordrer folk til å støtte årets aksjon gjennom å arrangere en egen Rosa lunsj eller ved å bestille en rosa lunsj ved en av serveringsstedene til vår samarbeidspartner Blender, sier Marit Sophie Egge, aksjonsleder for Rosa sløyfe-aksjonen.

Jan Ove Edvardsen, direktør i Travel & Restaurants i Blender, er glad for det gode samarbeidet med Rosa sløyfe.

– Vi synes årets aksjon var spesielt spennende med tanke på dens relevans for oss i matnæringen. Å tilrettelegge for at folk kan spise Rosa lunsj hos oss blir dermed en veldig god måte for oss å bidra til denne viktige saken, sier Edvardsen i pressemeldingen.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

"
Powered by Labrador CMS