Scandic HSMA-priser Tine Birkeland2

Dobbeltseier til Scandic

Scandic Ørnens Kygo-hotell ble kåret til beste salg-eller promoevent, mens Scandic Fornebu hanket inn prisen for beste intimarena da de årlige HSMAi Eventprisene ble delt ut denne uka.

Publisert

Alle vinnerne fra Scandic Ørnen og Scandic Fornebu, samt Tine Birkeland (nummer tre fra venstre) samlet under onsdagens HSMAi-kåring.

HSMAI eventprisene 2015 ble delt ut i går kveld. Det er andre gang prisene deles ut til de arrangementene som har utmerket seg som unike gjennom året. Kygo-hotellet på Scandic Ørnen vant beste salg- eller promoevent, og Scandic Fornebu vant beste intimarena. Markedsdirektør i Scandic Norge, Tine Birkeland, var svært fornøyd.

– At vi vinner disse prisene viser at Scandic er en god arena og møteplass for de store så vel som de små arrangementene. Vi er veldig stolte av arbeidet som er lagt ned både ved Ørnen og Fornebu, sier Birkeland i en pressemelding.

Aldri gjort tidligere

Fra Scandic Ørnen.

Det var Kygo selv som hadde et ønske om å gjøre noe helt spesielt da han skulle fremføre sin største konsert i hjembyen, under Bergenfest. Scandic ble kontaktet, og i samarbeid med Bergen Live, hev hotellet Scandic Ørnen seg på ideen.

Hotelldirektør på Scandic Ørnen, Lise Solheim Haukedal.

– Vi hadde en visjon om å få til noe unikt, og sammen med managementet til Kygo og Bergensfest jobbet vi hardt for å få til nettopp det. Et slikt event er aldri gjennomført på et hotell i Norge tidligere, og vi er svært fornøyde med resultatet. All ære til de ansatte på hotellet som har jobbet steinhardt, sier hotelldirektør på Scandic Ørnen, Lise Solheim Haukedal.

Kygo-weekend

Hotellets Kygo-weekend varte fra 11. til 13.juni. Fredagen startet med et egen Kygo-seminar hvor næringstopper var invitert for å høre hvordan man bidrar til at unge talenter kan utvikle seg og bli satset på. Resten av helgen bestod blant annet av fest over tre etasjer, egen Kygo-lounge og dansegulv samt at noen heldige utvalgte fikk et personlig møte med Kygo selv. Radio 1 hadde også live-konserter og Kygo ble intervjuet av TVs Davy Wathne på hotellets tak.

Det var stor pågang for å delta på Kygo-hotellet. Hotellet hadde 100% belegg i de to dagene eventet pågikk, og det ble solgt hele 1400 billetter til afterparty og intimkonsert med hovedpersonen selv. Hotellet opplever fortsatt positive ringvirkninger av arrangementet.

– Vi opplever definitivt en Kygo-effekt. Vi har sett en stor økning i etterspørsel på både overnattinger, eventer og konferanser høsten 2015. Gjester har også gitt oss svært gode tilbakemeldinger, sier Haukedal.

Beste intimarena

Scandic Fornebu. (Foto: Morten Holt)

Kåringen for beste intimarena ble delt ut til det beste vertskapet med kapasitet inntil 400 personer. Det var en stolt hotelldirektør på Scandic Fornebu, Torill Flåskjer som tok imot prisen.

- Det er ekstra stas at det er eventbyråene som kårer oss, også er jeg veldig stolt og ydmyk på vegne av teamet vårt som vant, sier Flåskjer.

Administrerende direktør i Scandic Norge, Svein Arild Steen-Mevold hyllet vinnerne.

– Jeg er stolt av hva sterke hotellteam i Bergen og på Fornebu, samt en fantastisk markedsavdeling har fått til, sier Steen-Mevold.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

"
Powered by Labrador CMS