Royal Garden. (Foto: Morten Holt)

Royal Garden i medvind

Den svake norske kronen gjør det mer attraktivt å feriere i Norge. Trondheim har markert seg som landets nye mathovedstad. Turismen øker. Det har vært mye blest rundt Britanni Hotel og Scandic Nidelven den siste tiden, men hotelldirektør Tone Hansen på Radisson Blu Royal Garden Hotel, ser også positivt på året som kommer.

Publisert
Hotelldirektør på Radisson Blu Royal Garden Hotel, Tone Hansen. (Foto: Radisson Blu Royal Garden Hotel)

Norges Bank melder om den svakeste norske kronen på 30 år. Dette gjør det dyrt for nordmenn å dra på ferie til utlandet, og relativt billigere å feriere i eget land. Samtidig har Norgesferie vært i vinden en stund allerede.

– Jeg tror nok den svake kronen vil gjøre det enda mer attraktivt for nordmenn å bruke 2020 til å oppleve Norge, sier hotelldirektør ved Radisson Blu Royal Garden Hotel, Tone Hansen.

Radisson Blu Royal Garden Hotel ligger ved Nidelva i Trondheim. (Foto: Morten Holt)

Beste året noensinne i 2018

Radisson Blu Royal Garden Hotel hadde sitt beste år noensinne i 2018, og forventer stor økning i 2019. Samtidig ser Hansen optimistisk på 2020.

– Vi har opplevd veldig gode tider nå. Det kan virke som turisme og besøk til Trondheim er i vinden. De siste månedene har vi hatt fullt hus. Da er det moro å drive hotell. I 2018 hadde vi all time high omsetning i hotellets 35 årige historie, og vi får også en fin økning i 2019. Det blir spennende å se mot slutten av året, sier Hansen.

Hansen, som opprinnelig er fra Haugesund, sier det er gøy å bo i Trøndelag om dagen. Hun roser sine kolleger i reiselivsbransjen for den gode innsatsen som gjøres i hele regionen.

Fra Royal Garden. (Foto: Morten Holt)

– Det er veldig gøy å se at satsingen i regionen fungerer så godt. Visit Trondheim og flere andre gjør en fantastisk jobb med å bygge merkevaren Trøndelag. Store hendelser som Michelin utdelingen og åpningen av Britannia gagner hele regionen, og bidrar til å styrke Trøndelag som destinasjon. Vi på Royal Garden skal selvfølgelig også gjøre vårt for å bidra, sier Hansen videre.

Oppgraderer hotellet

For å møte det økende besøkstrykket, og fortsette å være et naturlig førstevalg for både nasjonale og internasjonale gjester, oppgraderer hotellet i disse dager produktet.

– Vi er godt i gang med å oppgradere kvaliteten på hotellet. Før jul skifter vi ut alle senger, dyner og puter, samt installerer nye dusjhoder. Nytt AV utstyr installeres i alle møterom, og vi oppgraderer gjestenettet. Dette er grep vi har god tro på for å møte gjestenes forventninger, forteller Hansen.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS