Anne Kristine Rugland (til venstre) er ny administrerende direktør i Figgo. Her sammen med driftsleder Svein Madland (ansatt i 1990) og produksjonsarbeider Odd Arild Soltvedt (ansatt i 2001). (Foto: Figgjo AS).
Anne Kristine Rugland (til venstre) er ny administrerende direktør i Figgo. Her sammen med driftsleder Svein Madland (ansatt i 1990) og produksjonsarbeider Odd Arild Soltvedt (ansatt i 2001). (Foto: Figgjo AS).

Dette er den nye Figgjo-sjefen

Anne Kristine Rugland (37) er den nye administrerende direktøren for Figgjo AS. Hun har vært i stillingen i noen måneder allerede og er godt i gang. – Teamet blir viktig fremover, vi er en liten organisasjon her på Figgjo, sier Rugland.

Publisert

Hun ser stort potensial for selskapet i tiden som kommer. Tradisjonelt har Figgjo hatt nærmarkedet i Norden som sitt fremste nedslagsfelt.

– Nå åpner verden seg, med globaliseringen og digitaliseringen vi står overfor blir markedet mer transparent og konkurransen tøffere. Figgjo må også endre seg og kanskje utvide sin horisont, påpeker Rugland, sier hun i en pressemelding.

Kjenner selskapet godt

Hun har sittet i styret til Figgjo AS i 12 år og kjenner selskapet godt.

– Jeg jobbet for familiens eiendomsselskap Stavanger Investering før denne muligheten kom, og ble litt kastet ut i det. Men jeg har alltid vært engasjert og det er spennende å være på innsiden. Dette er en «hands on»-jobb, der jeg involverer meg i alt fra produksjon, salg, marked, design og merkevarebygging.

75-årsjubilanten Figgjo AS jobber tett med de beste kokkene, både i Norge og internasjonalt. Det gir en innsikt og kunnskap om hvordan markedet utvikler seg. Samtidig jobber selskapet med å nå enda lengre ut for å sikre seg markedsadgang flere steder.

Bevare den sterke merkevaren

Sammen med teamet på Figgjo ønsker Rugland å videreutvikle og bygge et nettverk av forhandlere som matcher med landets eneste porselensfabrikk, som produserer alt hjemme i Norge, heter det i en pressemelding.

– Vi må ha de rette forhandlerne, og fortsette med å jobbe hardt for styrke og bevare den sterke merkevaren vi er. Kvalitet er viktig og god design skal vi fortsette med. Der ligger det store verdier som vi kan hente ut i nye markeder. Det gjelder å finne den beste nisjen vår der ute, påpeker den nye administrerende direktøren.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Figgjo AS

* Figgjo AS er en tradisjonsrik porselensfabrikk som holder til på sør-vest kysten i Norge, nær Stavanger, og som i 2016 markerer sitt 75-årsjubileum.

* Figgjo AS har flere ganger mottatt Merket for god design, sist i 2014, og den internasjonale prestisjeprisen Red Dot Design Award.

* Figgjo AS eksporterer 40 prosent av produksjonen til blant annet Europa, USA, Midtøsten, Asia og Sørøst-Asia.

* Porselen fra Figgjo AS er attraktivt for profesjonelle kokker og produsenten er en stolt sponsor av kokkelandslagene i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island, Nederland, Sveits, Italia og Ungarn.

* Les mer på Figgjo.no