Magnus Berglund og servicehunden Dixie

Best i hotellbransjen på tilgjengelighet

Scandic Hotels gikk helt til topps i kategorien «beste overnattingsted for gjester med nedsatt funksjonsevne» da de beste innen ansvarlig turisme verden over ble kåret under World Responsible Tourism Awards i London.

Publisert

Scandics handicapambassadør Magnus Berglund sammen med servicehunden Dixie. (Foto: Scandic Hotels)

Kategorien «beste overnattingssted for gjester med nedsatt funksjonsevne» hedrer de som er best i bransjen til å legge til rette for alle gjester, uansett fysisk eller psykisk funksjonsevne. Scandics omfattende arbeid med tilgjengelighet har med denne utmerkelsen nok en gang fått global oppmerksomhet.

– Scandic vinner prisen for sitt tilgjengelighetsarbeid som er integrert i alle deler av sin virksomhet. De legger til rette for et bredt spekter av funksjonsnedsettelser, og juryen er spesielt imponert over hvordan Scandic har tatt lederskap i bransjen og utviklet et e-læringsprogram og gjort det tilgjengelig for hele reiselivsbransjen, sier Harold Goodwin, juryformann i World Responsible Tourism Awards.

Berglund på plass

Det var en fornøyd Magnus Berglund som tok i mot prisen på vegne av Scandic. (Foto: Scandic Hotels)

World Travel Market, som arrangeres i London hvert år på World Responsible Tourism Day, er verdens største reiselivsarrangement. Til stede i London var Scandics tilgjengelighetsambassadør, Magnus Berglund.

– Jeg er utrolig glad for at Scandic vinner denne prisen. Det viser at alt arbeidet vi legger ned for å gjøre våre hoteller tilgjengelige for alle, utgjør en forskjell og legges merke til også utenfor Scandic, sier Berglund.

Scandic og tilgjengelighet

At alle gjester skal tilbys den samme høye standarden, uansett funksjonsevne, er et viktig mål for Scandic. Hotellkjeden har siden 2003 hatt en dedikert tilgjengelighetsambassadør med oppgave å sørge for en bedre hotellopplevelse for gjester uansett funksjonsevne.

Scandic har en omfattende sjekkliste på 110 punkter, Scandics tilgjengelighetsstandard, og i 2013 var Scandic den første hotellkjeden i verden som lanserte en interaktiv e-læring om tilgjengelighet som er åpen for alle via Scandic sin hjemmeside.

For mer informasjon om Scandics tilgjengelighetsarbeid, besøk siden spesielle behov.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

"
Powered by Labrador CMS