Lillehammer Hotel. (Foto: Arkiv)

Pandox tar grep om Lillehammer

Med 513 rom fordelt på regionens to største hoteller, besitter Pandox-gruppen nærmere halvparten av hotellkapasiteten i Lillehammer-regionen. Nå er arbeidet med å befeste posisjonen som ledende aktør i full gang.

Publisert

– Det gjør seg ikke selv, sier Kjetil Tærud, nyansatt kommersiell direktør for Lillehammer Hotel og Meetingpoint Hafjell Hotel & Resort, i en pressemelding.

Kjetil Tærud er ansatt som kommersiell direktør for Pandox' to hoteller i Lillehammer-regionen. (Foto: Privat)

De to hotellene ligger kun ti minutters kjøring fra hverandre og søker å være i ledersjiktet på hver sin destinasjon og kunne tilby gjestene et bredt utvalg tjenester. høy komfort og personale i toppklasse.

Med ansettelsen av Kjetil Tærud samler Pandox den kommersielle delen av virksomheten i området i ett team, bestående av foreløpig fem personer – snart blir de to til – som utelukkende skal arbeide med salg og marked.

Pusset opp hotellene

– Det er brukt mye penger på oppussing av hotellene, og nå må vi ut i markedet og fortelle hvem vi er, sier Tærud, som delforklaring på hva som ligger til grunn for satsningen.

– Lillehammer Hotel og Meetingpoint Hafjell Hotel & Resort er moderne hoteller som står klare til å møte fremtiden. Men selv om vi er store i området skal vi ikke underslå at vi har tøff konkurranse fra andre hoteller. Vår fordel er at vi er to frittstående hoteller av en viss størrelse, og samtidig har Pandox’ muskler i ryggen. Vi er i stand til å snu oss rundt på kort varsel og er svært fleksible, forteller den kommersielle direktøren med 12 års fartstid fra reiselivsbransjen som han følgelig kjenner godt.

– Lillehammer-regionen har en veldig positiv "standing" både nasjonalt og internasjonalt. Lillehammer Hotel er godt rustet i kampen om hotellgjestene. Hotellet er gjennom flere trinn praktisk talt totalrenovert, og i 2017 krones arbeidet med et nytt og topp moderne velværesenter og egen skulpturpark. Det stadig mer populære hotellet henvender seg både til storfamilier, barnefamilier, par og konferanse- og eventgjester. Hotellet har flotte fasiliteter for sport med et av Nores største hotellfitnessanlegg og stort innendørs svømmebasseng. Med turløypene rett utenfor døren tiltrekker hotellet seg også mange som er glad i å bevege seg, sier Tærud videre i pressemeldingen.

Nytt velværesenter

– Det nye velværesenteret vil ha stor betydning. Her henvender vi oss til en kundemasse som ønsker flotte naturopplevelser og samtidig vil sette litt pris på seg selv. Selv om vi er et «aktivt» hotell, skal våre gjester også få anledning til å skjemme seg bort litt, sier Tærud.

Meetingpoint Hafjell Hotel & Resort står foran en større oppgradering og skal ifølge direktøren være mer et «explorerhotell» der man tøyer strikken litt ekstra og fokuserer endra sterkere på opplevelser og aktiviteter.

Anleggene utenfor hotelldøra

– Her kommer fasiliteter som ikke finnes på andre norske hoteller. Bor du på Meetingpoint kan du praktisk talt gå rett ut i alpinbakken, og det tar hotellet konsekvensen av. Likeledes starter langrennsløypene rett utenfor døra med alt det innebærer, sier Tærud.

Selv om natur og aktiviteter er blant hovedårsakene til at regionen er så godt besøkt, er både Lillehammer Hotel og Meetingpoint Hafjell Hotel & Resort opptatt av å gi sine gjester et godt totaltilbud.

– Her satser vi på gode matopplevelser, moro for barn og ungdom, fokuserer på par, og tilbyr alt fra smørekurs til vinsmakinger. Målet er å kunne tilby både konferansegjester og «vanlige» gjester alt de ønsker på et sted, avslutter Tærud i pressemeldingen.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS