Guri Brennhovd i Wilfa Norge (til venstre) og Espen Wasenius i NKL. (Foto: Wilfa)

Wilfa blir ny partner for NKL

For å bidra til å styrke norsk matkultur og norske kokkers internasjonale anseelse har Wilfa inngått en toårig partneravtale med Norske Kokkers Landsforening (NKL).

– Hvis norske kokker fortsatt skal klare å hevde seg i verdenstoppen er vi helt avhengig av kvalitet i alle ledd, inkludert kjøkkenutstyr. Med det fokuset Wilfa har på å levere mer enn forventet på redskaper som er viktig for oss, er vi veldig glad for det samarbeidet som nå er inngått, sier daglig leder i Norske Kokkers Landsforening, Espen A. Wasenius.

På toppen av pallen

Norge ligger allerede i verdenstoppen når det gjelder kokkefaget. Kokkelandslaget senior er regjerende olympisk mester, og i februar i år tok juniorkokkelandslaget sølv i siste kokke-OL.

– Det søkelyset NKL har på kvalitet passer godt med Wilfa, et norsk selskap etablert allerede i 1948, og som alltid har hatt et sterkt søkelys på kvalitet. At vi gjennom denne avtalen nå kan samarbeide med profesjonelle aktører om å videreutvikle våre produkter er vi veldig fornøyd med, sier country manager i Wilfa Norge, Guri Brennhovd.

Bærekraft og kvalitet

Både Wilfa og det norske kokkelandslaget er opptatt av at samarbeidet skal bidra til å styrke selskapenes arbeid med bærekraft.

– Vi har i flere år hatt et betydelig fokus på bærekraft, og både i norsk og internasjonal sammenheng vil dette tema få økt betydning fremover. Den kunnskapen og erfaringen vi sitter på her deler vi derfor gjerne med NKL, sier Brennhovd.

Gi innsikt i bransjeutfordringer og kokkenes forslag til forbedringer

Ifølge Wasenius skal NKL gi Wilfa innsikt i bransjeutfordringer og kokkenes forslag til forbedringer, slik som for eksempel produktforbedringer og ny bruk av produktene som omfattes av avtalen. De produktene som omfattes av avtalen er knyttet til EGO Kniver, EGO Pots & Pans og elektriske husholdningsapparater og maskiner.

– Jeg er spesielt fornøyd med at Wilfa har lagt knivene fra EGO-serien VG10 inn i samarbeidet. De er allerede anbefalt av de danske kokkelandslagene, og vil komme godt med når vi skal konkurrere på internasjonalt nivå. Vi synes også det er fint at vanlig forbrukere nå kan få tak i disse knivene gjennom det eksklusive samarbeidet Wilfa har med Christiania Glasmagasin, sier Wasenius i pressemeldingen.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS