Nespresso åpner i Trondheim

Trønderne drikker mest kaffe Norge, og da er det helt naturlig for Nespresso å åpne sin sjuende butikk i Norge i trønderhovedstaden.

Publisert

Mandag 20. juni åpner Nespresso sin nye pop-up Boutique på Solsiden i Trondheim.

– Det er på høy tid å åpne en Nespresso Boutique i Trondheim, en av Norges mest vitale byer, sier Geir Kronbæck, leder for Nespresso Norge.

– Trønderne drikker i snitt 4,3 kopper kaffe en vanlig hverdag, tall som gjør Trondheim spesielt interessant for oss. Dessuten er området rundt Solsiden i utvikling med nye boliger, butikker og mange nye arbeidsplasser. Blir resultatet som vi forventer, er planen å etablere en permanent Nespresso Boutique, sier Kronbæck.

Dette blir den sjuende Nespresso-butikken i Norge.

Forventer stor tilstrømning

Senterleder Geir Veie ved Solsiden forventer stor tilstrømming fra hele trondheimsregionen til Nespresso Boutique.
– En slik signalbutikk vil tiltrekke kunder fra en større omkrets enn det andre butikker har mulighet til. Nespresso byr på langt mer enn kaffe, de byr på unike opplevelse som kundene tar med seg hjem. Det vil også kunne få positive ringvirkninger for de andre butikkene på kjøpesenteret, sier Veie.

Intens kursing før åpning

Petter Paulsen er Boutique Manager på Nespresso pop-up Boutique Solsiden. Han har fire

heltidsansatte og fire deltidsansatte, som alle har vært gjennom omfattende kaffekursing før nyåpningen. Nespresso pop-up Boutique Solsiden tilbyr de karakteristiske Grand Cru-kapslene. Maskiner og tilbehør kan kjøpes hos maskinforhandlere i området, eller på Nespresso sine hjemmesider nespresso.com eller på Nespresso app.
– Før åpningen av en ny Nespresso Boutique kurses de ansatte grundig av våre egne opplæringsansvarlige. Derfor vil kundene møte godt forberedte kaffespesialister som gleder seg til å servere kundene på Solsiden, forteller Paulsen.

Oppfordrer trøndere til gjenvinning

Med åpningen på Solsiden i Trondheim utvider Nespresso samtidig sin gjenvinningskapasitet.

– Jeg oppfordrer alle våre kunder til å levere inn brukte Grand Cru-kapslene til gjenvinning. Disse sendes videre til Norsk Gjenvinning som separerer kaffegruten fra aluminiumet, mens kaffegruten leveres til Norsk Matretur. Kaffegruten blir til biogass som blant annet brukes til drivstoff for Oslo-bussene. Aluminiumet går til Norsk Hydro, hvor kapslene får et nytt liv som for eksempel en sykkel, en støtfanger eller en hermetikkboks, sier Kronbæck.

Solsiden kjøpesenter består i dag av 54 butikker, og har alt fra SPA til post, vinmonopol, apotek, klær, blomster, sko og dagligvarer – og nå en Nespresso pop-up Boutique.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her