Scandic vant flest HSMAI-priser

Scandic Hotels tok flest priser under torsdagens HSMAI-kåring.

Publisert

Scandic tok gull i kategoriene «Årets unge leder», «Den store fremgangen», «Kundedialog», og «Klagebehandling», og fikk hederlig omtale for PR i forbindelse med sin frokostlansering.

– Dette er virkelig en stor dag for alle i Scandic! Jeg er så stolt og glad over hva vi har klart å få til etter integrasjonen med Rica. Vår klare ambisjon har hele tiden vært å vinne gjestenes tillit, og levere den aller beste gjesteopplevelsen. Å vinne alle disse prestisjetunge prisene i konkurranse med resten av aktørene i den norske reiselivsbransjen gleder meg enormt, sier Svein Arild Steen-Mevold, administrerende direktør for Scandic Hotels, i en pressemelding.

Har taklet oppkjøpet

Det var mange utfordringer knyttet til integrasjonsprosessen med Rica. Men resultatet er et betydelig reiselivsselskap som har klart å beholde det beste fra de to kjedene, lyder juryens begrunnelse i forbindelse med prisen «Den store fremgangen» som Scandic vant for andre året på rad.

– Det er fantastisk å se at Scandic kan hevde seg så godt i sterk konkurranse med dyktige aktører i hele den norske reiselivsbransjen. For oss er prisene av enormt stor betydning! Scandic har styrket sin markedsposisjon betraktelig i Norge det siste året, og dette gir oss giv til å fortsette å jobbe knallhardt for å bygge Scandics posisjon i 2016, sier Tine Birkeland, markedsdirektør i Scandic Hotels.

Les også: Scandic har taklet Rica-oppkjøpet godt

Tett på gjesten

Scandic Nidelven. (Foto: Morten Holt)

Scandic Havet mottok pris for beste kundedialog. Juryen trekker frem at med et tøft utgangspunkt så snakker Certificate of Excellence på Tripadvisor og en rangering som nr. 1 på Booking.com for seg selv. Hotelldirektør Henry Hansen var strålende fornøyd.

– Dette er helt fantastisk! Scandic Havet har kun vært i drift i 1 år og 5 måneder, og allerede ser vi resultater av det harde arbeidet som alle på hotellet har lagt ned. Det gir motivasjon til å fortsette å ta Scandic Havet til nye høyder, sier Hansen entusiastisk. \

Enda en pris til Scandic Nidelven

Også Scandic Nidelven ble hedret foran en samlet reiselivsbransje etter at de mottok prisen for beste klagebehandling. Juryen trekker frem at hotellet går foran som et lysende eksempel, hvor hotelldirektøren selv overvåker og svarer på alle tilbakemeldinger på blant annet Tripadvisor.

– Våre ansatte fortjener all mulig honnør, de har virkelig «passion» for service i alle ledd, samt det å skape unike hotellopplevelser hver dag for våre gjester, sier Kjetil Vassdal, hotelldirektør ved Scandic Nidelven i Trondheim.

Thon Hotel Rosenkrantz

Også Thon Hotel Rosenkrantz i Oslo markerte seg. I løpet av kort tid etter reåpningen av hotellet, har hotelldirektør Lars Petter Mathisen og hans stab sørget for å sette hotellet på Oslo-kartet.

Under HSMAI-utdelingen fikk hotellet prisen «Årets service-veileder».

Les mer om Thon Hotel Rosenkrantz her

Her er noen av 2015-prisene som ble delt ut torsdag

Årets unge leder i reisebransjen: Vegard S. Johansen (Scandic Hotels, vest)

Årets unge hotelierEspen Hammersvik (F&B manager, Clarion Hotel Admiral)

Årets service-veileder/kundebehandling - Thon Hotel Rosenkrantz, Oslo

Årets reiselivsmarkedsfører – SAS

Beste klagebehandling – Scandic Nidelven, Trondheim

Beste kundedialog – Scandic Havet, Bodø

Den store fremgangen – Scandic Hotels

Beste tjenesteutvikling – Comfort Grand Central, Oslo

Beste kundeopplærling – VisitOslo

Beste medarbeiderutvikling: Støtvig Hotel, Larkollen

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Powered by Labrador CMS