GodMorgonJuice1

Svensk juice i Norge

Nordens største juiceprodusent satser nå for fullt i Norge med den svenske juicen God Morgon. Det er en juice uten tilsatt sukker og med en forpakning på 1,75 liter. Juicen er blant de aller mest foretrukne i Sverige, Danmark og Finland på grunn av smak og pris. God Morgon lanserer to nye smaker i Norge i februar – Eple og Appelsin Rød Grape.

Publisert

Undersøkelser viser at nordmenn drikker mest juice i Norden per innbygger, og at smak er det viktigste argumentet for kjøp av juice.

Nordmenn elsker juice

Nordmenn drikker mest juice sammenlignet med våre nordiske naboland. En undersøkelse fra 2011 gjennomført av analyseselskapet Canadean, viser at vi i Norge drikker 30 liter juice i året per innbygger, mens de i Sverige, Danmark og Finland drikker henholdsvis 24, 21 og 20 liter per innbygger.

- Vi er veldig spente og har store forhåpninger når vi nå lanserer ny smaker av God Morgon på det norske markedet. Juicen har blitt veldig godt mottatt i de andre nordiske landene. Vi håper vi kan bidra til å gi også nordmenn en god start på dagen med en juice som er god på smak, helt uten tilsatt sukker, sier Sara Götesson, markedssjef for God Morgon i Norge.

Smak viktig

En undersøkelse gjennomført av Yougov i 2011 viser at smaken er det absolutt viktigste når norske forbrukere kjøper juice - hele 62 prosent rangerer dette høyest.

52 prosent mener det er viktig at juicen består av 100 prosent frukt, 39 prosent mener det er viktig at juicen ikke er tilsatt sukker og 33 prosent mener prisen er en viktig parameter for kjøp.

Appelsin med og uten fruktkjøtt, eple og rød grapefrukt med appelsin er de fire smakene som vil bli å finne i Norske dagligvarehyller fra og med februar.

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS