Ringnesnydesign 2010
Ringnesnydesign 2010

Ringnes med ny design

Ringnes gir Norges mest fortrukne øl ny drakt. Etter en periode i rødt, er den velkjente pilsen tilbake i helt nytt gulldesign. De første nye boksene blir å se i butikkhyllene mandag og tirsdag denne uken.

Publisert

Ringnes relanserer gullboks på sin viktigste merkevare, Ringnes pils. (Foto: Ringnes)

Norges mest kjøpte pils har vært gullfarget helt siden Ringnes begynte å tappe pils på boks på begynnelsen av 1990-tallet, men i fjor skiftet fargen til rødt.

Mange kunder savnet det klassiske utseendet, så Ringnes gikk tilbake til tegnebrettet.

Venter god mottakelse

Marketingsjef i Ringnes, Lars Vegard Vonen, er godt fornøyd med det nye designet og er sikker på at det vil slå an.

- Vi har jobbet med dette i over 10 måneder og har gått svært grundig til verks. Vi har vurdert 212 forslag fra tre designbyråer og landet til slutt på en boks som kombinerer det beste av det gamle med det beste av det nye. Designet er testet gjennom dybdeintervjuer og gruppesamtaler med over 100 personer, og webundersøkelser med til sammen over 3000 deltakere, sier Vonen.

I tillegg til ny boks og ny innpakning vil det også komme nye ølglass og tappetårn.

Ringnes

* Ringnes er Norges største bryggeri med sterke merkevarer innenfor øl, brus og vann.

* Ringnes er markedsleder på øl og vann med over 70 forskjellige velkjente produkter.

* Selskapet har omlag 1400 medarbeidere, fordelt på fire produksjonsanlegg og en rekke salgs- og distribusjonsterminaler. Ringnes eies av Carlsberg Group.

I det neste nummeret av magasinet Horeca (nummer 7 2010) er for øvrig vårt hovedtema øl.

Bli abonnent på Horeca her

Vil du ha GRATIS nyhetsbrev fra Horecanytt.no? Klikk her

NTB Info

"
Powered by Labrador CMS