Kavli Majones justerbaråpning

Norsk majones i verdenstoppen

En tube som lar forbrukerne bestemme hvor tykk majonesstrålen skal være, og flere nye smaksvarianter. Det er kombinasjonen som har brakt Kavli heder og ære i Norge, og nå også internasjonalt. Søndag vant Kavlis majones i den nasjonale klassen i kåringen av årets Sial d’Or, en høythengende pris for lønnsomme produktnyheter.

Publisert

Over 250 produkter fra hele verden var nominert i kåringen av årets Sial d`Or. Prisen går til et nytt dagligvareprodukt som er nyskapende og samtidig varter opp med salgssuksess. Kavlis majones gikk til topps i kåringen av det beste norske produktet.

Markedsdirektør Lise Godfrey i Kavli.

– Vi er stolte over å ha et produkt som hevder seg helt i verdenstoppen. Men ikke minst gleder vi oss over at folk faktisk kjøper mer av majonesen vår, samtidig som vi har bidratt til at det totale majonessalget har økt, sier markedsdirektør Lise Godfrey i Kavli.

Justerbar kork

Den best synlige nyvinningen som Kavli majones har brakt inn i butikkhyllene, er en kork med tre ulike åpningsstørrelser. Den lar forbrukeren justere majonesstrålen.

Inni tuben kommer majonesen i flere nye smaksvarianter: I tillegg til ekte majones og lettmajones, er det også mulig å velge peppermajones eller chilimajones.

Noe nytt

– For å kunne hevde oss i en tøff kategori, var vi avhengige av å kunne tilby forbrukerne noe nytt. Grundige brukerstudier viste oss at forbrukerne ville ha en tube der man selv kunne velge størrelse på åpningen, sier Lise Godfrey.

Det tok tre år å utvikle majonesserien, og med over seks millioner i direkte kostnader til utvikling, er dette ett av de tyngste prosjektene Kavli har gjennomført noensinne.

– Derfor er det ekstra morsomt å se at det vi gjør, legges merke til også internasjonalt, fastslår markedsdirektøren.

Innovasjon og salg

Sial d`Or deles ut under Sial i Paris; verdens største fagmesse for mat og drikke med 5500 utstillere og opp mot 150 000 besøkende. En jury med representanter fra 30 fagblader over hele verden vurderer produktene som deltar, ut fra innovasjon og salgssuksess.

De konkurrerende bidragene fra andre land var blant annet dypfryste, steinfrie sitronbåter fra Sør-Afrika, tyske kyllingbiter til å varme i brødristeren, honningtabletter fra Canada, spanske tunfiskburgere, fransk anti-kolesterol salatdressing, naturlig energidrikk fra Polen og tsjekkiske pakker med camembert og krydder klar til ovnsbaking.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS