Masi appaximento logo

Masi med nytt varemerke: Appaxximento

Som den ledende Appassimento-produsenten, har Masi nå registrert et nytt varemerke; Appaxximento. For å understreke sin ekspertise med denne produksjonsmetoden, har Masi på baketikettene av de vinene det gjelder, inkludert logoen til Appaxximento XX pluss I symboliserer det 21. århundre.

Publisert

Masi er den eneste produsenten i Veneto/Valoplicella som lager fem forskjellige Amarone. Tre er enkeltvinmarker (single vineyard); Mazzano, Campolongo di Torbe og Vaio Armaron (Serego Alighieri), i tillegg til Costasera og Costasera Riserva.

Masi er dessuten produsenten som først produserte vin etter Ripasso-metoden. Campofiorin var med sin første årgang 1964 en sensasjon på markedet. Etter hvert som andre produsenter kopierte denne produksjonsmetoden, videreutviklet Masi denne til det de i dag kaller Double Fermentation (Reg. varemerke).

Først gjærer druene rundt tre uker med skallkontakt, og deretter ytterligere 15 dager på bunnfallet etter første gangs gjæring - tilsatt en andel delvis tørkede Corvina-druer. Samme metode benyttes bl.a. for Brolo di Campofiorin, Masianco samt Passo Doble og Passo Blanco fra Tupungato Valley i Mendoza i Argentina.

Les mer på Masis hjemmeside

Pressemelding

"
Powered by Labrador CMS