Torill Hartwig Friele iskaffe
Torill Hartwig Friele iskaffe

Friele lanserer iskaffe

Kaffehuset Friele lanserer iskaffe på boks i to varianter. 1. mai lanseres Friele IS Cappuccino og Friele IS Mocca Latte i 250 ml bokser i dagligvare- og KBS-markedet. Iskaffe-variantene blir i første omgang å finne hos Rema 1000, Ica og 7-Eleven.

Publisert

Produktsjef Torill Hartwig hos Kaffehuset Friele med iskaffevariantene Friele IS Cappuccino og Friele IS Mocca Latte. (Foto: Kaffehuset Friele)

Iskaffevariantene fra Kaffehuset Friele selges i 250 ml metallbokser.

- Iskaffe er ment å skulle drikkes avkjølt rett fra boks, og det er derfor viktig for oss å distribuere produktene i butikkenes kjøleskap, eller i egne kjølere, sier produktsjef Torill Hartwig hos Kaffehuset Friele.

Lanseringen blir støttet av reklamefilmer både på TV og kino, samt stor kampanje på internett/Facebook.

Yngre målgrupper

- Vi tror det er viktig og nødvendig å engasjere målgruppen, som er ungdom mellom 15 og 25 år. Når det er sagt, tror vi også at våre produkter vil ha en bredere appell - og nå eldre målgrupper, fordi vi er en kjent merkevare innenfor kaffesegmentet, forteller produktsjefen, og fortsetter:

- Vi vil satse stort på smaksprøver og demonstrasjoner av de nye produktene, både i butikk - men også utenfor, som på større events, festivaler og lignende.

Iskaffemarkedet er på cirka 125 millioner kroner, hvorav 100 millioner kommer fra dagligvaremarkedet.

Impulsive beslutninger

- En viktig kanal er kiosk-, bensin- og gatekjøkkenmarkedet, for her foretar målgruppen ofte impulsbaserte beslutninger om innkjøp. Vi har ambisjoner om å ta minst 20 prosent av totalmarkedet, og må derfor være representert i alle kanaler, sier Torill Hartwig.

Iskaffen er pakket i praktiske display-esker a 12 bokser. Boksene kan gjenvinnes som metallemballasje.

I arbeidet med å sikre posisjonen i markedet satser Kaffehuset Friele også på kvalitetssikring, sertifisering og sporbarhet. I løpet av 2010 vil 50 prosent av kaffeproduktene fra Friele være sertifisert.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS