Margherita Dolly Dimples

Dollys Pizzabygger - nytt bestillingskonsept

Tidligere i juni lanserte Dolly Dimple’s ny meny. Underveis med menyarbeidet som startet tidlig i fjor høst, har menygruppen ved kjedens hovedkontor gjort en svært viktig oppdagelse. Ny meny er ikke nok. Kjedens kunder ønsker valgfrihet, fleksibilitet, opplevelse, delaktighet og gode historier. En spennende oppgave å ta fatt i, spør du Cathrine Suttie og Thomas Skavhellen ved Dolly Dimple’s hovedkontor.

Publisert

Illustrasjonsfoto

- Pizza må jo være den gøyeste maten som finnes i verden. Den er både gøy å lage og den er gøy å spise. Vi i Dolly Dimple’s har utrolig mange gode smaker å velge mellom. Men vi har også et stort antall kunder som komponerer sin egen pizza med våre ingredienser. Før har dette vært litt knotete og mer vanskelig en gøy. Dette har vi nå gjort noe med, sier teamleder i markedsavdelingen ved Dolly Dimple’s hovedkontor Cathrine Suttie. - Her gir vi bokstavlig talt kunden mulighet til å bygge sin egen pizza med hjelp av stemmen til vår egen pizzaekspert og Dolly Dimple’s Gründer, Andreas Hatjoullis.

Dolly Dimple’s introduserer Pizzabyggeren

Pizzabyggeren er et helt unikt bestillingssystem kunden finner på dolly.no, laget i Flash. Det er et tegneseriepreg som tar kunden bort fra det firkantede og seriøse og flytter dem inn i det morsomme og lekne. IT konsulent og sjef for sosiale medier i kjeden, Thomas Skavhellen, er svært opptatt av alle de spennende mulighetene systemet byr på.

– Allerede nå kan man personifisere sine pizzaer ved å gi dem egne navn. På sikt vil man få også få muligheten til å gjøre sine venner misunnelig ved å dele pizzakjøpet på Twitter og Facebook. Vi opplever stadig vekk at kunder eller ansatte i Dolly komponerer knallgode pizza, Pizzabyggeren blir dermed også en super plass for å dele disse oppskriftene, fortsetter Skavhellen. Han legger til at så vidt han bekjent finnes det ikke noen andre restaurantkjeder som kan by på tilsvarende system.

Mobil Pizzabygger

Når man først skal lansere et slikt morsomt konsept har kjeden valgt å tilrettelegge for Pizzabyggeren i ytterligere en kanal: - Når man først bygger verdens mest lekne måte å bestille pizza på, så er det jo klart at vi må ta dette videre til verdens mest lekne mobilplattform. iPhone versjonen av Dollys Pizzabyggeren kommer så fort Apple sin App Store godkjenner den. Vi gleder oss enormt til lanseringen, avslutter Skavhellen.

Løsning utviklet av Creuna

Pizzabyggeren er utviklet og designet av det digitale kommunikasjonsbyrået Creuna. Løsningen skal gi kundene en ekstra opplevelse ved besøk på dolly.no og tilby noe unikt som Dolly Dimple’s er alene om på markedet. Pizzabyggeren skal samtidig være effektiv og fokusert på muligheten for brukeren til å sette sammen sin egen favorittpizza, basert på Dolly Dimple’s utvalg av ingredienser.

- Dette har vært et spennende og utfordrende prosjekt for oss alle, sier Ove Forseth, rådgiver i Creuna. - Dolly Dimple’s er et selskap som setter tilgjengelighet og fleksibilitet høyt og ønsker å være i forkant i forhold å utnytte nye digitale muligheter. Vi synes det er gøy å få utvikle en løsning som både er nyskapende og nyttig for Dolly Dimple´s kunder.

Dolly Dimple’s

Dolly Dimple’s er en av Norges største restaurantkjeder, med restauranter fordelt over hele landet. Kjeden ble grunnlagt i 1986 i Sandnes, der den også har hovedkontor. Kjeden administreres av holdingselskapet PAM AS, som har ansvar for produktutvikling, markedsføring, regnskapsføring og drift. Dolly Dimple’s kjeden eies av Norges Gruppen Servicehandel AS, kjedens grunder Andreas Hatjoullis og Arne Larsen Økland. Adm. Direktør er Arna Smistad.

Navnet Dolly Dimple’s stammer fra den amerikanske sirkusartisten Celesta Geyer, som på 1930- og 40-tallet opptrådte under navnet "Dolly Dimple – the world’s most beautiful fat girl".

Les mer om Dolly Dimple’s på www.dolly.no

Pressemelding

"
Powered by Labrador CMS