Barilla Fusilli fullkorn ny design

Barilla med ny design

Våren 2010 lanserer Barilla nytt design på sine forpakninger, noe som er en del av Barillas strategi for å tydeliggjøre og forsterke varemerkets produktkategorier. Målet med designendringen er å skape økt gjenkjennelse verden over, skille Barillas produktfamilier tydelig fra hverandre. og inspirere til matglede.

Publisert

Våren 2010 lanserer Barilla nytt design på sine forpakninger.

”Det nye designet skal sørge for en felles opplevelse av produktfamiliene, men også skille dem fra hverandre. Dette gjøres gjennom å bruke ulike farger, i tillegg til at forskjellig budskap løftes frem på forpakningen. På hver forpakning vil det være en oppskrift, som skal inspirere til matlagning”, heter det i en melding fra Barilla.

Tydelig design

– Med det nye designet vil vi formidle produktgruppenes identitet, og forsterke de kjerneverdiene Barilla representerer; kvalitet, matglede og tradisjon. Vi står allerede sterkt i markedet, men nå ser vi en mulighet til å kapre andeler og styrke våre produktkategorier ytterligere. Vi har valgt å bruke et tydelig og spesielt design som kjennes rett i tiden, og som gjør at produktet er pent å ha stående fremme i kjøkkenet, forteller Annika Tjernström, Brand Manager Barilla Nordic.

Lanseres i løpet av 2010

Lanseringen av den nye forpakningen begynte så smått vinteren 2009, men den store designoppdateringen kommer først til å være synlig i løpet av våren 2010.

Innen årets utløp regner Barilla med at samtlige produkter skal finnes på det norske markedet med ny design.

Tre produktfamilier i Norge

I Norge markedsføres tre av Barillas produktfamilier; Blue Box, Integrale og La Collezione:

Blue Box – Barillas basissortiment består av tradisjonell pasta, sauser og pesto. Designet vil være en moderne utgave av den klassiske blå fargen. Deler av Blue Box kolleksjonen er allerede tilgjengelig med ny design i butikk.

Integrale – Barillas fullkornpasta, kommer til å ha en rødbrun forpakning for å skille seg tydelig fra basissortimentet. Den rødbrune fargen symboliserer sunne produkter og god helse, i internasjonal sammenheng. Produktene vil være i butikk fra begynnelsen av februar.

La Collezione – Barillas mer eksklusive linje, med blant annet fylt pasta og lasagne, kommer til å få ny design senere i 2010.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS