Coca-Cola med to nyskapninger

Bonaqua Silver Natural og Lemon, stillvann, lanseres på 0,7L flaske - og 0,5L flaskene med kullsyre får ny smakfull design fra 4. februar 2008

Publisert

Kjempesuksessen Bonaqua Silver er Norges nest største stillvann på små flasker og har drevet mye av vanneksplosjonen i 2006 og 2007. Med denne lanseringen blir Bonaqua først ute med lemon stillvann på 0,7L flaske.

- Lemon er markedets mest populære smak og den smaken som selger mest i antall solgte flasker i dagligvarehandelen etter naturlig vann, forteller produktsjef for Bonaqua, Espen Jørgensen, som nå er glad for å kunne tilby smaksfavoritten på 0,7 liter flaske til både handelen og forbrukere.

Vi kan også glede oss over at 0,5L flaskene med kullsyre kommer med en ny sporty og elegant design. 0,7L flaskene skal leve videre sammen med 0,5L Bonaqua Silver stillvann som beholder sin opprinnelige design.

I 2002 valgte 9 prosent av forbrukerne av flaskevann Bonaqua månedlig. I 2007 var tallet økt til hele 36 prosent. Satsingen på Bonaqua Silver 0,7 liter er viktig fordi salget av stillvann fortsatt vokser eksplosivt; tall viser at smakssatt vann driver vannveksten med 91 prosent vekst fra 06 til 07.

- Trenden er at flere og flere er bevisste på å drikke flaskevann. Nye lanseringer innen denne kategorien gir derfor konsumentene større valgfrihet rundt produkter de faktisk ønsker å kjøpe, fortsetter Espen Jørgensen som forteller at undersøkelser har vist et stort potensiale for de nye produktene innenfor dagligvarehandelen.

Bonaqua Silver 0,7L sportscap

Produktsjef for Bonaqua i Coca-Cola, Espen Jørgensen har opplevd en stor økning i vannsalget fra lanseringen av Bonaqua i 2006 og mener det er viktig å følge med på forbrukernes ønsker og generelle trender.

- Vi er glade for å kunne lansere Bonaqua Silver 0,7L stillvann med smakene Lemon og Natural. 0,7L slukker den store tørsten og gir enda høyere verdi og margin for handelen. Lemon er kategoriens mest populære smak og med den forfriskende lettdrikkelige sitronsmaken blir det raskt en favoritt sommer som vinter, forteller Espen Jørgensen videre.

0,7 litersflasken er ikke minst veldig praktisk fordi det blir mer vann tilgjengelig i de situasjonene man gjerne ønsker å drikke vann; på skituren, ute på stranden, på sykkelturen, lesesalen, på treningen eller andre situasjoner det er naturlig at du har med deg flaskevann.

Ny design på 0,5L Bonaqua med kullsyre

Smak, flaske og design er tre viktige elementer for smaksopplevelsen. Forbrukerundersøkelser viser at flaskedesign vil øke salget kraftig pga økt impulssalg og bedret image. De nye flaskene har en elegant, slank og sporty design som appellerer til de unge og trendy vanndrikkerne.

- Den nye designen kommer som et resultat av forbrukernes preferanser. De ønsker å identifisere seg med vannet de drikker og produktene de kjøper. Flaskene som lanseres har en smakfull og sporty design som skaper positive assosiasjoner og bidrar til en økt smaksopplevelse, forteller Espen og legger til at flasken oppleves som en av de viktigste suksessfaktorene for vannmerker.

- Endelig får forbrukerne den samme designopplevelsen på alle våre Bonaqua småflasker. Med dette grepet gjør vi merkevaren mer enhetlig slik at Bonaqua med og uten kullsyre fremstår som mer tydelig og enhetlig merkevare for forbruker. I tillegg vil kjøleskapene ute i butikk fremstå som mer delikate og attraktive for forbrukeren med den nye designen, avslutter Espen Jørgensen.