Kokk.noForside

Èn kokk er ikke nok

Jan Thore Engen har hatt suksess med å rekruttere kokker til norske hoteller og spisesteder. Nå utvider han menyen og satser stort på nettstedet Kokk.no. Med seg på laget har han Trond Kullbunnen, forretningspartner og medgründer i det Gjøvik-baserte rekrutteringsselskapet giGass.

Publisert

Siden oppstarten i 2007 har Engen og Kullbunnen spesialisert seg på utleie av høyt kvalifiserte kokker. Den nye forretningsideen innebærer at de tøyer kokkebegrepet så langt de bare kan, og lanserer en nettportal hvor alle som kan røre i en gryte inviteres til å dele sine kokkeferdigheter med andre.

– Målet vårt er å gjøre Kokk.no like bra for matelskere som Tripadviser.com er for reisende, sier Engen, som har lagt ned store ressurser i utviklingen av nettstedet.

– Vi har jobbet intenst med prosjektet i godt over ett år, og vi har investert nærmere èn million kroner. Det ferdige produktet har blitt akkurat slik vi ønsket oss, sier Engen.

Så mye mer

– Dere er ikke alene om å tilby et nettsted for matelskere.

– Nei, det er riktig. Men Kokk.no skiller seg vesentlig fra disse fordi vi tilbyr et mye større og bredere innhold, hevder Engen.

– Først av alt er Kokk.no et brukerstyrt nettsted for hobbykokken, men Kokk.no er også et sted for profesjonelle brukere. I den forbindelse er det verdt å merke seg at vi blant annet har stillingsannonser fra alle de store hotellkjedene i Norge. Noe av forklaringen på at vi har lyktes med det, er den enkle tekniske løsningen som vi har utviklet. Men vi har ikke tenkt å stoppe der. Det jobbes nå med å få de store vikarbyråene til å formidle sine stillingsannonser hos oss. Slik sett vil nettstedet kunne bli en av de ledende stillingsportalene for alle som er på jakt etter jobb innen hotell- og restaurantbransjen, mener Engen.

Guide

Matoppskrifter og stillingsannonser er to sentrale elementer i oppbyggingen av Kokk.no. I tillegg er det lagt ned et betydelig arbeid med å utvikle en aktivitetskalender for hele landet.

Her kan alle som har et arrangement knyttet til mat og matglede, annonsere gratis. Det er også etablert en landsdekkende oversikt over skole- og kurstilbud innen matfag.

– Et annet meget spennende tilbud er restaurantguiden vår. Ikke bare får brukeren en oversikt over hvilke spisesteder som finnes på akkurat den plassen man er – gjestene kan også gi tilbakemeldinger på spisestedets kvaliteter.

Alt i alt mener vi at Kokk.no er det mest komplette nettstedet innen sin genre. Akkurat nå er det neste store steget å bygge opp en stor brukergruppe. På sikt er målet minst 400 000 registrerte brukere, mener Engen.

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

"

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS