Barhjelp Bacardi Mojito glass

Barhjelp til usikre nordmenn

Ifølge en undersøkelse gjort av Norfakta føler bare en av hundre nordmenn seg sikker på smaksresultatet når de mikser drinker. Derfor lanserer Bacardi nå en "ready-to-serve" Mojito, slik at både vertskap og gjester i norske hus kan glede seg over en profesjonelt blandet og velsmakende mojito.

Publisert

Bacardi Mojito.

Nordmenn har blitt mer kontinentale og kresne når det gjelder både mat og drikke og vi vil gjerne imponere våre gjester. Dessverre går det ofte galt når man skal etterligne favorittcocktailens smak ved kjøkkenbenken.

- Med Bacardi Mojito "ready-to-serve" trenger du ingen bartenderkunnskaper, bare et glass med isbiter for å servere en perfekt mojito. Den ferdigblandede varianten er i tillegg svært praktisk dersom man skal på tur og vil slippe å ta med alle råvarene som kreves for å lage drinken, sier Marius Vesterby, markedssjef i Bacardi Norge.

Landets beste drinkmiksere

Samme undersøkelse viser at kun 16 prosent av de spurte er meget fornøyd med sine hjemmelagde drinker. Rogalendinger er minst fornøyd og "verst" i landet. Bare ni prosent av rogalendingene svarer at de er meget fornøyde. Norges beste drinkmiksere finner vi imidlertid i Vestfold, der 26 prosent er meget fornøyde med smaken på drinkene de lager hjemme.

Smak og anledning viktigst

49 prosent mener smaken er det viktigste når vi serverer drinker hjemme. At drinken passer til anledningen er også svært viktig for mange, og hele 45 prosent av legger mest vekt på dette når de serverer sine gjester.- Det kan ofte være både vanskelig og tidkrevende å imponere gjester med hjemmelagde drinker. Mojito passer til enhver anledning, og kjøper du den ferdigblandet slipper du å slite på kjøkkenet, samtidig som du er garantert den originale mojito-smaken, sier Vesterby.

Stor etterspørsel

- Norge er det andre landet i Europa der Bacardi lanserer Bacardi Mojito "ready to serve" og er en direkte konsekvens av stor etterspørsel etter drinken, sier Vesterby.

Trendprodukt

- I Spania har produktet blitt et trendprodukt der salget av den ferdigblandede originaldrinken har tatt helt av. Mojito er en av Bacardis originale signaturdrinker og det er funnet oppskrifter så langt tilbake som på 1930 tallet med Bacardi Superior.

Bacardi Mojito "ready-to-serve" inneholder 14,9 prosent alkohol, og vil bli tilgjengelig for alle over 18 år. Skrukorken gjør at den er enkel å oppbevare og ta med seg til anledninger der det er godt å nyte noe utenom det vanlige.

Flasken med 75 cl koster 179,90 kroner. Drinken ble lansert på Vinmonopolet 4. juli.

Serveringsklar på 1-2-3

1) Ha isbiter i et glass.

2) Hell i Bacardi Mojito"ready-to-serve".

3) Toppes opp med sodavann (valgfritt).

Webside: www.bacardi.com

Pressemelding

"
Powered by Labrador CMS