Norges Varemesse. (Foto: Norges Varemesse)

Nytt messenavn skaper engasjement i bransjen

Norges Varemesse har fått inn 300 unike navneforslag til den tidligere Smak-messen.

Stiftelsen Norges Varemesse og NHO Reiseliv jobber for fullt med å videreutvikle det tidligere Smak-konseptet. Nå vil de gjøre møteplassen på Lillestrøm enda større – og enda bedre.

– Vi skal endre navn, men ikke vinner-oppskrift. Navnebyttet har utviklet seg til en veldig positiv prosess for oss, med et enormt engasjement rundt denne viktige møteplassen, sier prosjektleder Torill Engelberg.

Navnelansering før påske

Det er knyttet stor spenning til hva navnet på den nye møteplassen skal bli. I slutten av januar ble det invitert til en stor «bransjedugnad» om hva arrangementet skal hete når det åpner dørene på Lillestrøm i februar 2023:

– Målet var å invitere til innspill og samtidig gi informasjon om at vi var i gang med noe nytt. Men dette har tatt fullstendig av, sier Torill Engelberg.

– Hittil har over 300 unike navneforslag kommet inn – og entusiasmen er over all forventning. Dette er den beste attesten vi kunne fått, og det er ingen tvil om at Norges Varemesse på Lillestrøm fortsatt blir arenaen som Nordens viktigste møteplass for alle som jobber med mat og drikke, hevder Engelberg.

Utvider konseptet

Arrangementet sist ble delvis påvirket av korona-situasjonen, og var den aller siste messen som ble arrangert før nedstengningen ble et faktum.

– Men 440 utstillere og over 25 000 fagbesøkende dokumenterer tydelig potensialet som ligger i en så stor og bred møteplass, sier Engelberg.

– Når vi åpner dørene i februar 2023 er ambisjonen at vi skal presentere et enda mer attraktivt produkt. Erfaringene vi tar med oss viser at produktet er knallsterkt, men nå vil vi gjøre konseptet enda noen hakk bedre, sier hun.

– Stolthet blant alle som brenner for faget

– Sammen vil vi bygge enda mer stolthet blant alle som brenner for faget. Vi vil skape en inspirasjonsarena og møteplass som viser hvor stor og viktig denne bransjen er for både mat, kultur, myndigheter og næringsliv, sier Torill Engelberg i Stiftelsen Norges Varemesse.

Les også: Gastro X, ny norsk storkjøkkenmesse

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS