Den gamle (til venstre) og den nye logoen til Hotel Bristol. (Illustrasjon: Hotel Bristol)

Hotel Bristol med ny profil

Hotel Bristol har oppdatert og modernisert sin visuelle profil og logo. – Samtidig har det vært viktig å bevare hotellets ærverdige historie, sier hotelldirektør Lars Petter Mathisen.

Publisert
– Det har vært viktig å bevare hotellets ærverdige historie, sier hotelldirektør Lars Petter Mathisen.

– Den nye visuelle profilen gjenspeiler Hotel Bristols særegne identitet. Logo og emblem fremstår ny og forfrisket, uten å miste sin historie. Vi er opptatt av å ta vare på tradisjonene ved Hotel Bristol, men samtidig følte vi at tiden var inne for en oppdatering av profilen, sier Mathisen.

Til venstre det gamle emblemet, og til høyre det nye. (Illustrasjon: Hotel Bristol)

Strammere design

Logoen har fremdeles en krone og et monogram med bokstavene H og B som er flettet inn i hverandre, men har fått et strammere design.

Grønn og gull er fortsatt hovedfarger i profilmanualen, men fargepaletten er blitt oppdatert med nye moderne fargetoner.

Frisk, tydelig og oppdatert drakt

Designbyrået Cretalux har stått bak arbeidet.

– Ambisjonen med redesignet har vært å styrke den visuelle profilen og å få Hotel Bristol til å skinne i frisk, tydelig og oppdatert drakt. Den nye visuelle identiteten bidrar til at du kjenner igjen Bristol, uansett hvor dere møtes, sier seniordesigner hos Cretalux, Alexandra Kloster.

– Den nye profilen er benyttet på våre nye nettsider, hotelbristol.no, og rundt omkring på hotellet. Vi har allerede fått svært mange positive tilbakemeldinger på den nye profilen vår, sier Mathisen.

Les også: Hotel Bristol med ny nettside

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS