Per Engen (til høyre) skifter beite. I august starter han i Engrosfrukt. Her sammen med daglig leder for Engrosfrukt, Olav Slette. (Foto: Engrosfrukt)
Per Engen (til høyre) skifter beite. I august starter han i Engrosfrukt. Her sammen med daglig leder for Engrosfrukt, Olav Slette. (Foto: Engrosfrukt)

Fra Asko til Engrosfrukt

Etter nærmere 20 år i Asko storhusholdning, skifter Per Engen beite. Nå er han ansatt som ny salgs- og markedsdirektør i Engrosfrukt AS. Han tiltrer sin nye stilling 1. august.

Publisert

Engen har også lang erfaring fra Lantmännen, der han var markedssjef i 12 år.

– Jeg ser på dette som en fin mulighet til å få være med å videreutvikle et spennende konsept, som til de grader har lykkes med å etablere seg i et marked med veldig få og store aktører. Jeg må også si at mine snaut 20 år i Asko har vært en fantastisk reise, en flott bedrift som tar vare på både samfunnsmessige verdier og sine medarbeidere., sier Per Engen i en kommentar.

Omsetter for 420 millioner kroner i år

Engrosfrukt AS har vokst godt de siste årene, og koordinerer og trader i 2018 frukt og grønt for om lag 420 millioner kroner i storkjøkkenmarkedet.

«Konseptet er utelukkende basert på å få til effektive og kostnadsbesparende løsninger for kundene, og med det sørge for markedstilgang for de lokale leverandørene som er med i konseptet.

For de samarbeidende grossistene betyr dette at de kan bruke mye av sine ressurser på å skaffe gode råvarer, samt å yte god lokal service, mens Engrosfrukt koordinerer kjedearbeidet», heter det i en pressemelding.

– Konkurranse er bra

– Dette viser seg å være attraktivt og lønnsomt for flere og flere kjedekunder. Konkurranse er alltid bra for markedet. Vi er stolte over at Engen ønsker å bli med oss i den videre utviklingen av Engrosfrukt, sier en veldig fornøyd daglig leder i Engrosfrukt AS, Olav Slette.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her