Lyst og lett er trendy

Beck’s lanseres i disse dager i butikk og i horeca av Anheuser-Busch Inbev Norway AS. Med sin satsing i Norge kan nå norske ølhunder glede seg over at Beck’s blir å finne på enda flere serveringssteder.

Publisert

Det nordtyske bryggeriet er kjent for det som av mange regnes som det mest populære ølet i hele Tyskland. Vi snakker også om et av de største bryggeriene med sine imponerende 278 millioner liter øl i året.

Beck’s blir eksportert til over 85 land på alle kontinenter, og er et kjært merke for alle som liker en kveld ute. Det er heller ikke uten grunn at Beck’s har havnet på toppen blant ølkjennere verden rundt. Oppskriften på pilsneren har holdt seg uendret siden 1872, og følger den tyske renhetsloven av 1516. Den kjente smaken med lett bitterhet er et resultat av nøye utvalgte ingredienser, gjærkulturen er helt unik, og det samme er humlen som kommer fra den berømte Hallertau-regionen. Dette gjør Beck’s til et egnet følge for krydret mat, sushi, burgere, biff og naturligvis pizza.

I porteføljen til AB InBev

De siste årene har selskapet tilpasset seg et marked der også andre stilarter treffer nye målgrupper. Med populære stiler som weissbier, red ale, pale ale og en rekke andre brygg, kommer Becks i den stilen som passer gjesten best. I første omgang er det pils på boks (0,5l og 0,33l) og Beck’s Blue på flaske (0,33l), som lanseres. Beck’s Pilsner og Beck’s Blue på fat (30l) lanseres i november.

Beck’s inngår i porteføljen til AB InBev, som etablerte seg med egen salgsorganisasjon i Norge tidligere i år. AB InBev har 500 andre ølmerker i porteføljen, så våre tyske venner er i godt selskap, og vi er glade for å ta imot Beck’s pils og Beck’s Blue som det første ølet i den nye satsingen.

– Det er en økende etterspørsel etter øl i premiumsegmentet, som ligger mellom standardøl og håndverksbrygg, og der er vi godt posisjonert med vår portefølje, sier leder for AB InBev Norden, Christopher Stevens i en pressemelding.

– I Norge har forbrukerne mye kunnskap om øl og kvalitet, det er et marked som passer oss godt. Vi tror at premiumsegmentet vil vokse betydelig raskere enn standardsegmentet i årene som kommer, legger han til.

Global aktør med samfunnsansvar

AB InBev har gitt det norske markedet en aktør som er tydelig opptatt av å utvikle seg lokalt, men med en global strategi i ryggen. Mange av merkene er bestselgere lokalt, og har også tilhengere verden over takket være reiseglade konsumenter. Selskapet er tydelig på at de tar et globalt ansvar for bærekraft, ressursutnyttelse, levekår i lokale markeder og en helsemessig tilnærming til produktene.

Fra Mars har AB InBev selv tatt ansvaret for salg og markedsføring av egne merker som er aktuelle for det norske markedet.. Dette blir ivaretatt av et tilpasset salgsteam som allerede er operativt.

Distribusjon foregår nå gjennom landets ledende grossister, hvor alle produkter nå ligger klare for bestilling.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca