Foto: Nøgne Ø.

Ut med halvliterne hos Nøgne Ø

Nøgne Ø produserer nå bare flasker og bokser med 0,33 liter. Halvlitersflaskene og – boksene er historie når nå bryggeriet også skifter designprofil. Logo, etiketter og all øvrig grafisk profilering har nå fått en ansiktsløftning.

Publisert
Bare flasker med 0,33 liter fra Nøgne Ø. (Foto: Nøgne Ø).

«I 15 år har vi tappet vårt øl på 0,5-liters flasker og -bokser. Fra 1. september 2017 vil alt øl på Nøgne Ø tappes på 0,33-liters emballasje. Å bytte ut den ikoniske 0,5-litersflasken vår er en naturlig utvikling, og en nødvendig tilpasning til et marked i endring», heter det i en pressemelding fra bryggeriet.

Nøgne Ø har fått ny logo. (Illustrasjon: Nøgne Ø.)

Den opprinnelige enkle uttrykket

Tanken bak det nye designkonseptet har på mange måter vært å finne frem det stramme og enkle uttrykket som preget de første flaskene som kom fra Nøgne Ø for 15 år siden.

«I en jungel av stadig mer fargerike og detaljfylte etiketter i ølhyllene, ønsker vi å fremstå med både tydelighet og sørlandsk enkelhet», heter det fra Nøgne Ø.

Næringsinnhold på alle etiketter

Sammen med et nytt format og mer utfyllende informasjon på etikettene, ønsker bryggeriet på Rykene utenfor Grimstad også å gi kundene en enda bedre totalopplevelse når de kjøper øl.

Hvert øl er utstyrt med 4-6 ord med smaksassosiasjoner, som skal gi kunden et hint om hvilke smaksprofiler hun/han kan forvente. Et smaksbarometer angir graden av sødme, fruktighet, bitterhet og tørrhet i ølet. Detaljert ingrediensliste, anbefalt serveringstemperatur og fargeangivelse for hver øl er også angitt på etikettene. Som første bryggeri i Norge vil Nøgne Ø også trykke næringsinnhold på alle sine øltyper.

Det nye designkonseptet er utviklet av Punktum Design i København, i samarbeid med RelationsPeople.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS