Salgsdirektør uteliv i Hansa Borg Bryggerier, Lasse Eliassen. (Foto: Hansa Borg)

Ny kundeportal for utelivskundene

Hansa Borg Bryggerier lanserer døgnåpen kundeportal for sine utelivskunder over hele landet. Det hele skal forenkle og automatisere bestillingsprosessen for kundene.

Publisert

Hansa Borg har utviklet den nye portalen sammen med Knowit. Knowit Experience har laget en skybasert kundeportal som – sammen med HBBs utviklerteam, som har blitt integrert opp mot deres eksisterende systemer.

Forenkle og automatisere bestillingsprosessen

«Hansa Borg Bryggerier (HBB) ønsket en ny digital kundeportal som skulle forenkle og automatisere bestillingsprosessen for utelivskundene sine. I HBB jobber de ansatte som regel fra åtte til fire på dagen, mens de typiske kundene har arbeidstid mellom åtte og fire om natten. Det gjorde den tidligere bestillingsprosessen – som foregikk via telefon, faks og e-post – utfordrende for begge parter», heter det i en pressemelding fra bryggeriet.

– Kundene kan nå bestille produkter enklere og kjappere. Portalen gir også innsikt i bestillingshistorikk samt bedre oversikt og informasjon om aktuelle produkter de ønsker i sitt sortiment. Dette er definitivt en etterlengtet og kjærkommen løsning som vil effektivisere kundenes hverdag – i tillegg til vår egen, sier salgsdirektør uteliv i Hansa Borg Bryggerier, Lasse Eliassen.

– Et kjempeløft

– ­Dette er et kjempeløft – både for kundene og for HBB. Ved å digitalisere bestillingsprosessen, kan de utnytte egne ressurser der det gir mest verdi, mener seniorrådgiver i Knowit Experience, Jan Georg Lehmann-Røed.

40 dybdeintervjuer ble gjennomført, og et nøkkelfunn var at kundene ønsket å bestille når det passet dem. I tillegg ville de ha enkel tilgang til produktinformasjon og oversikt over kundeforhold, rapporter og økonomi.

15 dybdeintervjuer med ansatte i HBB avdekket at medarbeiderne ønsket mer kunnskap om kunden, et bedre beslutningsgrunnlag og verktøy for å kunne yte enda bedre service.

Resultatet er en ny digital kundeportal som ble lansert i februar 2018.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS