Luxardo valgte Interbrands

Den italienske produsenten Luxardo har valgt Interbrands som importør i Norge.

Publisert

Interbrands er meget fornøyd med samarbeidsavtalen og ser frem til å tilby sine kunder enda flere kvalitetsprodukter.

– Dette betyr mye for oss og vi er selvsagt stolt over at Luxardo valgte oss som ny partner. Det vil bidra til å komplettere brennevinsporteføljen vår med enda flere attraktive produkter for våre kunder, sier leder i Interbrands, Øyvind Berg.

Snart 200 år

Luxardo ble etablert i 1821, og er i dag et av de eldste destilleriene i Europa. De holder til i Torreglia i Padova hvor de eier nesten 30 000 kirsebærtrær, noe som er helt unikt i bransjen. Selskapet er fremdeles 100 % familieeid og i dag drives det av 6. generasjon, med Piero Luxardo ved roret som president.

Kjente merkevarer

Luxardo produserer en rekke tradisjonelle italienske likører, som Marachino, Amaretto, Limoncello og Sambuca, i tillegg til Fernet, Gin og Grappa. Produktlinjen er kjent over hele verden for topp kvalitet, og nettopp kvalitet er noe presidenten i Luxardo ønsker skal videreføres i alle ledd, også i distribusjonen. Luxardo har altså fra nå i mai valgt Interbrands som agent i Norge.

Jeg er sikker på at Interbrands vil utgjøre en merverdi for Luxardos produkter, sier Piero Luxardo.

Luxardo Maraschino, kirsebærlikøren som er en av Luxardos kjente merkevarer, blir hyppig brukt som ingrediens i drinker og cocktails.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her