Fra venstre Alexander Nordvik (Regionsjef Uteliv Øst, Hansa), Lasse Olberg (CFO, Gulating), Tom Anders Solberg (COO, Gulating), Lasse Eliassen (Salgsdirektør Uteliv, Hansa), Lars Giil (Adm. Dir, Hansa), Rolf Ivar Skår (CEO, Gulating). (Foto: Jane Elin Brattland)

Gulating og Hansa Borg med samarbeid

Gulating Gruppen AS og Hansa Borg Bryggerier AS har signert en omfattende og langsiktig samarbeidsavtale.

Publisert

Gulating er tuftet på ideen om å gjøre mangfoldet av øl tilgjengelig for folket. Avtalen gjør Gulating i stand til å for alvor etablere seg som Norges ledende pubkjede, samtidig som norske mikrobryggerier fortsatt har en viktig og solid arena for sine produkter.

– Dette er en stor og viktig dag for oss, sier en fornøyd administrerende direktør Rolf Ivar Skår i Gulating Gruppen AS.

I forhandlinger med flere

Gulating Gruppen AS har i løpet av de siste månedene vært i forhandlinger med flere store aktører i norsk bryggeribransje.

– Gulating er bygget på en grunnidé om å gjøre det store mangfoldet av norsk håndverksbrygget øl tilgjengelig, og å la folket selv bestemme. Det har derfor vært helt avgjørende for oss å knytte til oss en solid samarbeidspartner som tar håndverksbrygget øl på alvor, og som i tillegg gjør oss i stand til å opprettholde en høy nok veksttakt til at Gulating blir den ledende aktøren i dagens pubmarked, sier Skår.

Mangfold og bredde

Han framholder Hansa Borgs posisjon som Norges største norskeide bryggeri- og drikkevareaktør som avgjørende for samarbeidet.

– Gjennom sin portefølje, som består av produkter fra blant annet Austmann, Nøgne Ø, CB, Borg, Hansa og en rekke andre, har Hansa Borg de siste årene bevist at de er en aktør som ivaretar mangfold og bredde.

Dette, kombinert med produkter fra lokale leverandører og andre mikrobryggerier, vil gjøre alle Gulating-puber i stand til å være den fremste arenaen for norske håndverksbryggerier samtidig som vi vil kunne tilby gjestene et helt unikt utvalg.

Gulating Gruppen AS har bare i løpet av den siste måneden åpnet to nye puber, i Fredrikstad og Tønsberg, og flere står for tur.

– Med denne avtalen står vi nå sterkere enn noensinne til å bli Norges største pubkjede, fastslår Rolf Ivar Skår.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS