Foto: Coca-Cola
Foto: Coca-Cola

Coca-Cola inn det norske julebrusmarkedet

Coca-Cola kaster seg nå inn i det norske julebrusmarkedet med en julebrus laget spesielt for oss nordmenn.

Publisert

Coca-Cola har flere tusen merkevarer som selges over hele verden, og mange av disse er internasjonale. Det hører til sjeldenhetene at selskapet skreddersyr og utvikler produkter kun med tanke på norske forbrukere. Men det er det som nå skjer, når drikkevaregiganten kaster seg inn i det norske julebrusmarkedet med «Julestemning».

Flere valgmuligheter

– Coca-Cola er for mange den originale julebrusen, men vi ønsker å tilby forbrukerne flere valgmuligheter. Julebrus har blitt en viktig førjulstradisjon for nordmenn, og nå syntes vi det var på høy tid å lage vår egen variant av den norske drikken. Coca-Cola i Norge har faktisk aldri kommet med så mange nye produkter og smaker som vi gjør i år, sier «Country Manager for Coca-Cola Norge», Karen Huffmann, i en pressemelding.

Brun eller rød

Det er mange sterke meninger om julebrusen her til lands, og diskusjonene går mellom byer og landsdeler om ting som farge og smak. Skal den være rød eller brun? Skal den smake bringebær eller fruktchampagne? Det er dette julebruslandskapet Coca-Cola har tatt utgangspunkt i når de lanserer sin egen variant – «Julestemning». Hverken smaken eller fargen til den nye julebrusen til Coca-Cola er nemlig tilfeldig.

– Da vi skulle lage en norsk julebrus startet vi med å smake oss gjennom de mest populære julebrustypene her til lands. Deretter utviklet vi vår helt egen variant av den brune julebrusen. Den har en særegen vaniljesmak som gjør at den skiller seg ut blant alle de andre alternativene, forteller Huffman.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca