Merkevaresjef for Hansa, Ann-Therese Samuelsen med knallsuksessen Hansa Mango IPA i hånden. (Foto: Hansa Borg)
Merkevaresjef for Hansa, Ann-Therese Samuelsen med knallsuksessen Hansa Mango IPA i hånden. (Foto: Hansa Borg)

Hansa Mango IPA på fat

Hansa Mango IPA ble en suksess da ølet ble lansert i mai 2019. Dette er faktisk tidenes beste lansering for Hansa Borg Bryggerier. Nå er produktet også tilgjengelig i uteliv.

Publisert

Hansa Mango IPA er et øl med smak av mango, som har truffet en bred målgruppe. Rundt 280 000 halvliterbokser ble revet ut av butikkhyllene på under en måned, da limited edition-produktet ble lansert i 2019.

Salgssuksess

– Hansa Mango IPA var en salgssuksess. Ølet var så godt som utsolgt etter kun en måned på markedet, og er blitt etterspurt av forbruker og handelen siden vi gikk tom i fjor sommer, sier merkevaresjef for Hansa, Ann-Therese Samuelsen.

Det ble også opprettet en egen Facebook-gruppe «Vi som vil ha tilbake mango IPA».

Høye terningkast og stor interesse

– Hansa Mango IPA fikk en strålende mottakelse i dagligvare, og ble etterspurt også i utelivsbransjen. Det er gledelig å denne gang kunne levere både til dagligvarehandelen og til uteliv (på fat), sier kommunikasjonssjef i Hansa Borg Bryggerier, Stina Kildedal-Johannessen, i en pressemelding.

Produktet vil være på markedet gjennom våren og sommeren 2020.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca