Ansatte hos Meet Ullevaal. (Foto: Meet Ullevaal)

UBC utvider og blir til Meet Ullevaal

UBC (Ullevaal Business Class) legger om strategi og blir til Meet Ullevaal. Nye Meet er Oslos største konferanse- og eventaktør for det private, det offentlige, næringslivet og idretten. Gjennom ny kundeorientert strategi investeres det i nye produkter, organisasjon og merkevare.

Publisert
Foto: Meet Ullevaal

Investeringen er tredelt:

* Den første investeringen skjer i organisasjon. Meet bygger opp en ny kommersiell avdeling med fire salgs- og markedsfunksjoner. Samtidig styrkes ledergruppen og tilføres nye ressurser.

* Den andre investeringen skjer i det fysiske anlegget; I løpet av de siste 5 årene har vi renovert hele anlegget, og har nettopp klippet snoren til et splitter nytt 1.200 kvm stort samlings- og konferanseareale. Dernest er det lagt en ny 5-års produktstrategi som skal investere i det som kundene etterspør innen områdene innhold, teknologi, interaksjon, personifisering og ansvarlighet. Med nye Meet skal vi fortsette å utvikle produktet kontinuerlig.

* Den tredje investeringen skjer i kultur og merkevare. Selskapet etablerer en ny bedriftskultur som bygger på at Meet skal være samlende, nysgjerrig og effektskapende. Det satses på en mer pulserende kultur som i større grad skal være med å ta ansvar for kundenes resultater og effekt av å arrangere eksterne møter, konferanser og markeringer. Vår nye merkevare bidrar i denne retningen.

Mer komplett

Styreleder Ole-Jacob Wold forklarer årsaken til endringene:

– Ullevaal Business Class startet i 1991 som et VIP-konsept der vi tilrakk oss mye av fotball-Norge og deres samarbeidspartnere. I dag er vi et komplett kurs-, konferanse-, event-, hotell- og mat-konsept som huser alle type arrangementer fra 2 til 2500 personer samtidig. I en tid med stor forandring, må vi være mer offensive og utnytte det vi har å by på, sier Wold.

– Vi har store ambisjoner for nye Meet. Vi skal utvikle og produsere state-of-the-art møteplasser hvor folk kan samles for å dele og skape ny kunnskap, forståelse og opplevelser. Meet skal være et pulserende sted hvor hver enkelt bedrift og person som er innom skal gå ut som en større versjon av seg selv. Med slike nye mål, ønsker vi derfor å investere mer i produktet, menneskene og kulturen vår også. Vi har vært for usynlige i markedet, og det er det vi gjør noe med nå, uttaler administrerende direktør Elsa Doseth

Produktstrategi

I ny strategi tar Meet markedet på alvor, og har derfor involvert kundene i utviklingen. Gjennom flere dialogmøter, workshops og undersøkelser med kunder og marked i 2017, har Meet definert en ny produktstrategi som fokuserer på følgende behov:

Innhold: – Meet skal ikke lengre bare leie ut lokaliteter, vi skal være rådgivende og hjelpe kundene med å sy sammen et godt innhold.

Teknologi: – Folk skal ikke bare komme til Meet for lokalene, men også fordi vi skal tilby bedre teknologimuligheter enn de har tilgang til ellers.

Interaksjon: – Vi opplever at konferanser endrer karakter fra monologer til flerdialoger. Dette kommer til å medføre behov for andre type fasiliteter.

Personifisering: – Meet skal utvikle løsninger som gjør at vi bedre kan både se og ta vare på hver enkelt gjest og ikke bare hele grupper.

Ansvarlighet: – Både innkjøpere og gjester forlanger ansvarlighet fra oss på miljø, bærekraft og sunn og god livsstil. Det skal Meet levere!

– Vi er inne i en veldig spennende tid! Hotell- og konferansemarkedet er konkurranseutsatt med veldig mange gode produkter. Med nye Meet skal vi både delta og rykke ifra i denne konkurransen, sier Doseth i pressemeldingen.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS