Christian Lunde. (Foto: Barbro Steinde)

Blir ny turistsjef i Oslo

Christian Lunde er ansatt som ny administrerende direktør i VisitOslo. Han kommer fra Nordic Choice Hotels, og har også bakgrunn fra Rica Hotels.

Publisert
Christian Lunde. (Foto: Barbro Steinde)

Christian Lunde starter i stillingen 2. januar 2017. Han etterfølger Bente Bratland Holm, som etter drøye tre år som administrerende direktør i VisitOslo begynner i ny jobb som reiselivsdirektør i Innovasjon Norge etter jul. Den nye topplederen skal lede en stab av 29 medarbeidere.

Les også: Bente Bratland Holm blir ny reiselivsdirektør

Fra Nordic Choice Hotels

– Jeg er både ydmyk og klar til å ta fatt på en av Norges mest spennende og utfordrende stillinger innenfor reiseliv og opplevelser. VisitOslo er en profesjonell og fremoverlent markeds- og kompetansebedrift som vi sammen skal ta mot nye høyder, sier Christian Lunde i en pressemelding.

Lunde kommer fra stillingen som Vice President Sales i Nordic Choice Hotels (fra 2014), hvor han blant annet har ledet et omfattende omstillings- og struktureringsarbeid. Tidligere har han hatt en rekke roller i norsk reiseliv, blant annet som administrerende direktør i Star Tour (2009-2014) og salgsdirektør for Rica Hotels (2003-2009).

Videreføre strategiene

Oslo er Europas raskest voksende hovedstad og vokser raskere enn forventet. Behovet for utvikling av nye forretningsmodeller, markedsinnovasjon og et virkemiddelapparat som fungerer godt i forhold til næringsaktører, offentlige institusjoner og aksjonærer er derfor stort. Vi er i dag glad for at Christian Lunde har sagt ja til å lede VisitOslos arbeid med å ta Oslo som turist- og kongressdestinasjon videre inn i fremtiden, sier styreleder i VisitOslo, Tarje Hellebust.

«Oslo er en betydelig reiselivsdestinasjon med et nasjonalt ansvar for å sikre at Norge skal ta en større del av en internasjonal vekst. Som administrerende direktør for VisitOslo vil Christian Lunde få ansvaret for å bidra til å videreutvikle Oslo i en tid der en internasjonal kamp om stadig flere reisende blir krevende. Det skal tas tydelige grep for økt verdiskapning gjennom aksjonærsamarbeid, samarbeid med Oslo kommune og andre offentlige myndigheter, samt videreføre strategiene knyttet til å skaffe flere arrangementer til Oslo, fremme Oslos nye posisjonering som «The world´s favorite compact city stage», bidra til å gjøre bransjen bedre, samt å være digitale pionerer», heter det i pressemeldingen.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS