Up Norway, med gründer Torunn Tronsvang i spissen, har inngått et samarbeid med Hanen og De Historiske Hotel og Spisesteder. (Foto: Morten Holt)

Up Norway samarbeider med Hanen og De Historiske

Up Norway – med Torunn Tronsvang i spissen, har inngått et innovasjonssamarbeid med Hanen og De Historiske Hotel og Spisesteder.

Publisert

Sammen med Hanen og De Historiske Hotel og Spisesteder, skal reiselivsgründer Torunn Tronsvang i Up Norway gjøre det enda enklere for kvalitetsturister å velge Norge.

Med en fersk innovasjonskontrakt fra Innovasjon Norge i lomma, skal de sammen bruke fem millioner kroner på felles teknologi- og forretningsutvikling de neste årene.

Torunn Tronsvang. (Foto: Morten Holt)

Gir ekstra motivasjon og energi

– Dette er fantastisk, sier Kongsvinger-jenta med røtter fra Finnskogen, og daglig leder og gründer bak Up Norway, Torunn Tronsvang.

– Vi svært glade for at Hanen og De Historiske blir med oss i dette utviklingsløpet, og selvsagt ydmyke for at Innovasjon Norge støtter oss med kompetanse og betydelige midler i den videre utviklingen. Dette gir ekstra motivasjon og energi for å nå målet vårt om å skape de absolutt beste reiseopplevelsene for individuelle reisende til Norge – best på kvalitet, best på særegenhet for Norge, på vertskap og lokal mat og drikke, sier Tronsvang i en pressemelding.

Skal gjøre det enklere for turistene

– Alle vet at det er utfordrende å reise i Norge. Spesielt hvis man vil oppleve noe unikt. Vår visjon er å gjøre det enklere å bestille og organisere unike reiseopplevelser gjennom vår nye digital reiseplattform. Jeg opplever at de reisende egentlig er klare. Det er reiselivsaktørene vi må ha med på laget, det jobber vi med hver eneste dag. Det må være enkelt for begge – både de som reiser og de som er vertskap. Hanen og De Historiske er med, og det er vi utrolige fornøyde med, sier Tronsvang.

Bernt Bucher-Johannessen. (Foto: Ketil Blom)

Les også: Skal lokke utlendingene til Norge

– Langsiktig og strategisk riktig samarbeid

Nils Henrik Geitle. (Foto: Morten Holt)

Begge de to utviklingspartnerne gleder seg også til å jobbe med et nyskapende gründermiljø med store ambisjoner på vegne av lokalt norsk reiseliv.

– Hanen ser virkelig fram til å samarbeide med Up Norway og Torunn Tronsvang. Et samarbeid som vi mener vil gi næringa økt digital tilgjengelighet, og dermed tiltrekke seg flere kunder, sier daglig leder for Hanen, Bernt Bucher Johannessen.

Daglig leder i De Historiske, Nils Henrik Geitle, mener satsingen treffer godt med internasjonale trender.

– De Historiske ser på dette som et langsiktig og strategisk riktig samarbeid der vi sammen gjør unike opplevelser i Norge tilgjengelig for et voksende og mer kvalitetsbevisst marked. Vårt tilbud treffer flere av trendene i de internasjonale forbrukermarkedet, hvor det er større oppmerksomhet på ekte opplevelser på steder med genuin egenart og kulturhistoriske kvaliteter. Der er vi en meget god match med Up Norway, uttaler Geitle.

Lokale norske opplevelser og bygdeturisme mer tilgjengelig

Innovasjon Norge står bak hoveddelen av finansieringen. De mener prosjektet kan gjøre lokale norske opplevelser og norsk bygdeturisme langt mer tilgjengelig for resten av verden.

– Innovasjon Norge er stolte av å kunne bidra inn i dette prosjektet. Vi tror innovasjonssamarbeidet mellom disse tre kan styrke konkurransekraften til norsk bygdeturisme på det globale markedet. Konseptet er helt i tråd med Visit Norway-strategien om å forenkle beslutningsprosessen hos potensielle kunder. Her skal du finne alt på ett sted, også de små unike produktene som ikke har vært mulig å bestille på nett tidligere. Vi mener konseptet er tidsriktig og fremtidsrettet, sier spesialrådgiver i Innovasjon Norge, Dag Olav Koppervik.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Up Norway


Torunn Tronsvang står bak Up Norway. (Foto: Morten Holt)

Up Norway er et helt nytt reiselivskonsept som ønsker å endre reiselivsbransjen i Norge.

Ideen er å gi det enorme markedet av reisende fra Kina, USA, Tyskland og Storbritannia en enkel måte å velge kvalitetsopplevelser i Norge.

Reisende legger inn sine spesielle preferanser på nett – mat, sykling, løping, laksefiske, padling, dykking – og ut får man et sett unike pakkeopplevelser fra norske kvalitetsleverandører som kan bookes digitalt.

Selskapet ble startet av gründer Torunn Tronsvang i 2016.

Les mer på Upnorway.com

 

Powered by Labrador CMS