Morten A. Bilet hos Cinch. (Foto: Cinch)
Morten A. Bilet hos Cinch. (Foto: Cinch)

Cinch er med på dugnaden

Cinch er med på dugnaden under koronakrisen, og spanderer sin «Digital meny» til 100 serveringssteder ut året. Det har en verdi på 200 000 kroner.

Publisert Sist oppdatert

I tillegg har flere vinimportører slått seg med på laget for å gjøre det de kan for å hjelpe bransjen ved å sponse Cinch digital-meny til restauranter og barer.

– Vi må alle trå til

– Serveringsbransjen har fått ekstra hard medfart under koronakrisen. Vi må alle trå til. Selv om Cinch er dobbelt uheldig fordi etter to år med hard jobbing og klare til å rulle ut alle modulene etter Smak2020, kom kineserne med en eksport vi ikke ønsket. Covid-19 har slått hardt, og det er noe vi vil måtte leve med lenge, skriver Morten A. Bilet i en pressemelding.

– Digital meny og berøringsfri bestilling og betaling vil bli en del av fremtiden, sier Bilet.

Bilet mener at Cinch har den mest komplette løsningen: – Vi har tenkt annerledes enn alle de andre som tilbyr bestilling og betaling via smarttelefonen. Cinch har lagt menyen som senter for hele systemet, det gir mange muligheter andre ikke har. Da kan det automatisk vises på web, skjerm, app og sosiale medier, samt google maps, sier han.

Økt profitt

Han fortsetter:

– Det gir muligheter for å bekjempe matsvinn, økt bærekraft og fleksibilitet til å ta topper i besøket som gir bedre inntjening og profitt. Effektivitet og integrasjon med leverandører kan gi bestillings forslag som igjen øker effektiviteten og eliminerer feilbestilling. Skjerm og app kan effektivt brukes til å promotere enkelt retter (ref. artikkel om Vik Skysstasjon, der de økte omsetningen på en enkelt rett 500 % ved eksponering ved bruk av Cinch-meny).

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca