Vik skysstasjon: (Foto: Vik skysstasjon)
Vik skysstasjon: (Foto: Vik skysstasjon)

Fem gangers økning på eksponerte produkter

Vik skysstasjon ved E16 like nord for Sundvollen har økt omsetningen med fem ganger på eksponerte produkter ved bruk av Cinch AS sin løsning.

Publisert
Vik skysstasjon. (Foto: Vik skysstasjon)
Vik skysstasjon. (Foto: Vik skysstasjon)

I midten av november 2019 installerte skysstasjonen, som en «prøvekanin» for «Utvalgte hoteller og spisesteder» Cinch Menu og Play, en menyløsning for skjerm og web.

Det er ett system som gir daglig leder Amund Johansen fleksibiliteten til å styre menyen direkte fra sin nye smarttelefon, i tillegg til på kontoret (kan også styres sentralt). Her tar han bilder av de rettene de selger med sin iPhone 11.

Vil ikke bruke «jålete» bilder

Illustrasjonsfoto. Cinch
Illustrasjonsfoto. Cinch

– Jeg vil ikke ha «jålete» bilder som ikke ser ut slik vi serverer maten, men det tok litt tid å ta bilder av alle rettene selv, men alt på stell nå, sier Johansen.

Videre forteller han hvordan han har klart å øke salget på enkelte produkter med «femgangern» ved bruk av bilder han tar av maten og presenterer på skjermene.

– En søndag i februar etter la jeg ut et gourmetburger-bilde, og solgte fem ganger så mange som normalt. Normalt er fredager burgerdagen for skysstasjonen, forteller han.

Enkelt og justere og tilpasse

Illustrasjonsfoto: Cinch
Illustrasjonsfoto: Cinch

Ved bruk av «Cinch Menus Scheduling» styrer han flere menyer, og kan justere priser og ingredienser enkelt.

Han har i alt tre skjermer, men nå ønsker han seg enda en til. En stor 70 tommers skjerm som står i portrettformat ute i gangen viser lunsj- og middagsmenyene til de aktuelle tidene, og bilder av «dagens», som skiftes automatisk for hver dag.

Kundene kan også se menyen direkte via app eller på websiden vikskysstasjon.no.

Websidene er direkte linket til systemet, og alltid oppdatert og synkront med menyskjermene.

Berøringsfritt

Vik skysstasjon er stengt i disse dager på grunn av spredningen av koronaviruset.

Som følge av dette vil berøringsfri bestilling og betaling bli veldig aktuelt når dette er over, og Cinch har også denne funksjonen.

– Menyen ligger allerede inne i systemet, og det er bare å sette opp betalings funksjonen. Dette vil gjøre transaksjons tiden raskere da man ikke trenger å bemanne POS /kassen ved ekspedering av gjestene, opplyser Morten A. Bilet hos Cinch.

Les også: Hevder Cinch sin løsning vil begrense smitte

Kan bestille på forhånd

– Vi ser frem til å få Cinch Pay opp å gå for gjestene når vi åpner igjen. I tillegg kan vi ta i bruk JIT-funksjonen (just in time) i Cinch der gjestene kan bestille maten på forhånd, slik at den er klar når de ankommer. Det vil spare tid for våre gjester som er på vei til eller fra hytta, og det vil være mer effektivt for oss også, sier daglig leder Amund Johansen

– Cinch har med sin løsning for serveringsbransjen fokusert på å lette jobben med å holde menyene oppdaterte. Her trenger jeg bare å forholde meg til en flate. Jeg har nå alltid den maten som står på menyen, blir det utsolgt eller jeg ikke får levering, tar jeg det bare vekk, og sekunder senere er skjermer og web oppdatert. Det samme gjelder pris, noe vi ikke har tatt i bruk ennå, sier han.

Cinch

Cinch er en norskutviklet løsning for serveringsbransjen med søkelys på å gjøre opplevelsen bedre for gjestene, og mer effektiv og lønnsom for serveringsstedet.

Les mer om Cinch (sinsj, et engelsk uttrykk som betyr «noe som er veldig enkelt å gjøre») på www.cinchmenu.com

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca