Balholm har mottatt DOGA-merket 2017. (Foto: Sigve Aspelund/Tinagent)

DOGA til Balholm

Balholm bruker design for å friste proseccodrikkere til å prøve norsk fruktvin. Nå er familiebedriften hedret med DOGA-merket.

Publisert

Familiedrevne Balholm fra Balestrand i Sognefjorden har lenge lurt på hvordan de kunne få dagens cava- og prosecco-drikkere til å heller velge norske produkter.

Sammen med OlssønBarbieri har de skapt en merkevareplattform for en serie med musserende fruktviner. For den ble de ble belønnet med DOGA (tidligere «Merket for god design»).

Dette uttaler juryen

Om fruktvinserien til Balholm skriverjuryen følgende:

«Her har de lykkes med å skape en helt særegen identitet med historien om tre sterke sognekvinner og inspirasjon fra gammel illustrasjonsteknikk. Alt henger sammen i en større helhet der de enkelte delene forsterker hverandre. Gamle illustrasjoner og trykkteknikker henter frem det nostalgiske i produktet, men de uventede fargekombinasjonene etterlater ingen tvil om dette er et moderne produkt».

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

DOGA

DOGA-merket, som inntil i fjor het «Merket for god design», deles ut årlig til norske arkitektur- og designprosjekter.

Utmerkelsen løfter fram virksomheter og utøvere som har samarbeidet om innovative prosjekter der design og arkitektur skaper samfunns-, miljømessige eller økonomiske verdier.

Les mer på DOGA.no

Powered by Labrador CMS