Eric de Neef tiltrer som Executive Vice President, Global Chief Branding & Commercial Officer i Carlson Rezidor..
Eric de Neef tiltrer som Executive Vice President, Global Chief Branding & Commercial Officer i Carlson Rezidor..

Opprykk i Carlson Rezidor

Eric de Neef tiltrer som Executive Vice President, Global Chief Branding & Commercial Officer i hotellgruppen Carlson Rezidor.

Publisert

Eric de Neef kommer fra stillingen som Executive Vice President og Chief Commercial Officer i hotellselskapet Rezidor (EMEA). Han får nå en utvidet rolle, og blir ansvarlig for å lede «Branding and Commercial» organisasjonen hos Carlson Rezidor Hotel Group globalt. Han beholder ansvaret for sitt team i Brussel, og i tillegg vil de globale «Branding & Commercial» teamene i Minneapolis og Singapore rapportere til Eric.

– Eric de Neef er svært erfaren innen hotelldrift, og han er en kommersiell strateg. Det er med stor glede at vi ønsker han velkommen til det globale teamet, sier Federico González-Tejera, som er ny president og CEO i Rezidor Hotel Group.

Videreutvikle den globale markedsstrategien

– Han vil være sentral i arbeidet med å oppfylle våre internasjonale ambisjoner om å være det foretrukne hotellselskapet for gjester, investorer, partnere og ansatte over hele verden. Nå kommer Amerika og Sørøst-Asia under Eric de Neefs ansvarsområde, i tillegg til EMEA. Det gjør oss godt rustet til å videreutvikle den globale markedsstrategien som skal øke gjestelojaliteten. Hans rolle vil også omfatte salg, distribusjon og inntektsoptimalisering, sier González-Tejera.

Base i Belgia

De Neef skal fortsette å arbeide fra Brussel, og vil fortsatt være strategiansvarlig for selskapskommunikasjon, PR og omdømme for Rezidor Hotel Group.

– Jeg gleder meg til å ta fatt på arbeidet og bidra til selskapets globale ambisjoner, sier Eric de Neef.

– Med støtte fra vår nye CEO og den globale styringskomiteen, skal jeg jobbe tett med engasjerte ledere innen forretningsutvikling og merkevarebygging over hele verden. Vi skal bygge videre på vår unike skandinaviske designarv, prisvinnende hotellportefølje og hotell-merkevarer i verdensklasse og vise frem det beste av vår servicefilosofi «Yes I Can!» til våre gjester verden over, sier han.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her