Pris til Sanngrund: Fra venstre: Øyvind Frich (leder av innkjøpsutvalget i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden), Evy Sunde (distriktssjef i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden Hedmark og Oppland), Beate Ferger (avdelingsleder ved Sanngrund), Freddy Ferger (kjøkkensjef ved Sanngrund), Betty Ann Udnesseter (avdelingsleder ved Sanngrund), Arne Udnesseter (daglig leder ved Sanngrund) og Javvad Latif (salgs- og markedssjef i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden). (Foto: NHO Reiseliv)
Pris til Sanngrund: Fra venstre: Øyvind Frich (leder av innkjøpsutvalget i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden), Evy Sunde (distriktssjef i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden Hedmark og Oppland), Beate Ferger (avdelingsleder ved Sanngrund), Freddy Ferger (kjøkkensjef ved Sanngrund), Betty Ann Udnesseter (avdelingsleder ved Sanngrund), Arne Udnesseter (daglig leder ved Sanngrund) og Javvad Latif (salgs- og markedssjef i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden). (Foto: NHO Reiseliv)

Reiselivspris til Sanngrund

Sanngrund servering og overnatting, som ligger ved Glomma i Hedmark, like ved grensen Akershus, er tildelt prisen «Årets medlemsbedrift 2017» av NHO Reiseliv Innkjøpskjeden.

Publisert

Prisen ble delt ut under NHO Reiselivs årskonferanse «Verdien av arbeid - reiseliv skaper puls» i Kristiansand onsdag.

– Dette var en utrolig flott anerkjennelse å få etter 30 år i bransjen. Vi har holdt på i 30 år, og før det er det to generasjoner som har bygd opp bedriften, så til sammen er vi på det 50. året med drift i Sanngrund, sier daglig leder for Sanngrund, Arne Udnesseter.

Lojal samarbeidspartner

Sanngrund servering og overnatting har vært medlem i NHO Reiseliv siden 1996 og NHO Reiseliv Innkjøpskjeden siden 2007.

Vinneren er kåret etter helhetsvurdering basert på følgende kriterier:

* Bedriften må være medlem i NHO Reiseliv

* Være lojal mot innkjøpskjedens avtaleverk i samarbeid med innkjøpskjedens distriktssjef og innkjøpskjedens leverandører

* Bruke netthandelsplattformen «Horeca Innkjøp».

I tillegg legger juryen vekt på hvor mange leverandøravtaler bedriften bruker: «Sanngrund servering og overnatting har god dialog og godt samarbeid med vår lokale NHO Reiseliv-representant. Bedriften benytter 15 av våre samarbeidspartnere og bruker «Horeca Innkjøp» som bestillingsverktøy», skriver juryen i sin begrunnelse.

Jobber for oss

– Jeg er veldig glad for at det finnes en organisasjon som NHO Reiseliv, som jobber for oss som medlemmer, skaffer oss gode betingelser på innkjøpssiden, har dyktige advokater og gjør det enklere å drive en bedrift i Norge i dag, sier Arne Udnesseter.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

NHO Reiseliv Innkjøpskjeden

NHO Reiseliv Innkjøpskjeden er Norges største innkjøpsorganisasjon for overnattings-, serverings- og reiselivsbedrifter.

De 3000 medlemsbedriftene i kjeden har tilgang til mer enn 13.000 rabatterte varer og merker fra over 130 leverandører.

Ettersom NHO Reiseliv Innkjøpskjeden er en «non profit»-virksomhet, tilbakeføres alt overskudd til medlemsbedriftene. Det skjer gjennom en bonusordning som premierer lojalitet til innkjøpsavtalene.

Hver av de 3000 medlemsbedriftene i kjeden kjøpte i gjennomsnitt varer og tjenester for 1,1 millioner kroner i 2017. Det ga et samlet innkjøpsvolum på cirka 3,1 milliarder kroner i fjor.