God service

Flytter restaurantbookingene til nettskyen

Nå lanserer Livebookings den nye nettskybaserte tekniske plattformen for restauranter i Norge. Teknikken benyttes alt av over 2000 britiske restauranter som enkelt kan håndtere bordreservasjoner og markedsføring online direkte i nettleseren. I løpet av året regner Livebookings med at 8000 restauranter over hele verden skal ha flyttet over til nettskytjenesten.

Publisert

Nå lanserer Livebookings den nye nettskybaserte tekniske plattformen for restauranter i Norge. (Illustrasjonsfoto: Colourbox.com)

– Dette fungerer veldig bra. Ingen kostbar hardware med kundestøtte- og opplæringskostnader trengs, bare en pc med internettilgang. Nå jobber jeg med bookinger når og hvor jeg vil – enten på restauranten eller hjemme foran tv’n! Der får jeg oversikten over alt jeg trenger for å drive våre restauranter. Markedskalenderen og andre nye funksjoner har hjulpet oss å trekke flere nye gjester og spisse vår markedsføring ytterligere, sier Johan Nysted, daglig leder på Dado Stockholm/Bebe Stockholm.

Får oversikt

For første gang kan restaurantene få overblikk over mottatte bookinger, gjestekommentarer og kampanjer – alt på en og samme nettside. Verktøy som bookingkalender, kampanjekalender, bookinganalyse, sosiale medier og Livebookings barometer er samlet på en og samme plass. Det gjør at restaurantene bedre kan fokusere på kvalitet, lønnsomhet og å gjøre gjestene tilfredse, heter det i en pressemelding.

Rimelig løsning

Livebookingsverktøyet er nettskybasert, noe som betyr at ingen ytterligere investeringer i hardware eller teknisk vedlikehold er nødvendig.

Livebookings nye løsning reduserer startkostnaden drastisk for restauranter gjennom den raske og sikre informasjonshåndteringen.

Raskt å kunne fange opp gjesters forventninger og måle sine prestasjoner blir også stadig viktigere innenfor restaurantbransjen. Livebookings barometer samler inn hva gjestene synes og hvordan man klarer seg i konkurransen – og med rapporteringsverktøyene kan man se aktuelle bookingnivåer i nåtid, fylle bord i perioder med lavt belegg, analysere resultatet av kampanjer og velge ut spesifikke målgrupper å kontakte.

Nøkkel til fremgang?

– Å kunne ta i bruk gjesteinformasjon på en smart måte er nøkkelen til framgang for en restaurant, sier Colin Tenwick, konsernsjef i Livebookings.

- Derfor er vi glade for å kunne lansere vår nye plattform som gir god kontroll og overblikk over bookinger og kampanjer. Restaurantbransjen må fortsette å fornye seg og vi tror på å effektivisere virksomheten og lære av bransjer som har hatt stor fremgang med nettskytjenester. Det gir restaurantene mulighet til å få maksimalt ut av den gjesteinformasjon de sitter med, samtidig som man møter gjestenes krav til å være mer tilgjengelig på nettet, sier Tenwick.

Øker i Norge

Gjennom lanseringen av den nye plattformen, øker Livebookings også takten på nye produkter og tjenester som blir etterspurt av mange restauranter. Antallet nettbookinger har økt med 247 prosent i Norge, sammenlignet med 2009, og med et nettskybasert verktøy blir det enda enklere å møte kundenes behov.

For mer informasjon om det nye verktøyet, se dette videoklippet

Pressemelding

"
Powered by Labrador CMS