Illlustrasjonsfoto: Morten Holt
Illlustrasjonsfoto: Morten Holt

Michelin kjøper Bookatable

Michelin har kjøpt opp Bookatable. Bookatable, som har hovedkontor i London, er det ledende selskapet innen bordreservasjoner på nett med mer enn 15 000 tilhørende restauranter og mer enn 34 millioner reservasjoner i 2015.

Publisert

Oppkjøpet viser Michelins intensjon i form av å akselerere sin utvikling innen markedet for bordreservasjoner på nett i Europa. Michelin blir nu Europas ledende tjeneste for restaurantbookinger.

Brukervennlighet

Michelin startet et flerårig partnerskap med Bookatable i mars 2013, som gjorde det mulig for gruppen å anvende Bookatables løsninger i Michelins restauranttilbud, både via web og mobilapplikasjoner.

«Utover representasjon i flere europeiske land der Bookatable allerede har etablert seg, tillater oppkjøpet Michelin å styrke og akselerere utviklingen av sin tekniske plattform for bordreservasjoner på nett. Dette vil gjøre det mulig å både bedre servicekvaliteten overfor brukerne og hjelpe til med utviklingen av nye tjenester i byggingen av fremtidens tilbud», heter det i en pressemelding.

Ledende innen bordreservasjoner

Dette oppkjøpet gir Michelin muligheten til å dra nytte av sin lange tradisjon innen restaurantbransjen og bli ledende i Europa innen bordreservasjon på nett. Dermed kommer Michelin i fremtiden til å kunne levere sine tilbud til nye land – særlig de nordiske landene.

Med søkelys på mobilitet, setter Michelin nå fart på sin tilvekst innen tjenesteområdet for reiseassistanse ved å tilby kunder en unik opplevelse av mobilitet med utvidet merverdi på produkter og tjenester.

Les også: De beste norske restaurantene, ifølge Bookatable

Koblingen av Michelin, den verdensledende restaurantguiden med sine Michelin-guider, og Bookatable, ledende i Europa innen bordreservasjoner på nett, vil hjelpe restauranteiere å utvikle sine virksomheter gjennom å tilby nye løsninger og gjøre det enklere for konsumentene å reservere.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)