Hotelldirektør for Hotel Norge by Scandic, Lise Solheim Haukedal, på plass i New York. (Foto: Scandic Hotels)

Satser på amerikanerne

29. juni 2018 åpner Hotel Norge by Scandic, og nylig tok hotelldirektør Lise Solheim Haukedal turen over Atlanteren for å delta i hotellets lanseringskampanje i New York. Der prydet Hotel Norge-annonser Times Square.

Publisert

Amerikanske turister strømmer til Bergen. I første halvår i 2017 økte antallet hotellovernattinger med 54 prosent. Det er en dobbelt så stor oppgang som i resten av landet. Hotel Hotel Norge by Scandic, som åpner neste år, vil ha tak en del av den stadig økende amerikanske turistmassen.

Amerikanere som besøker Bergen ønsker seg mer enn komfort, god service og vakker natur. De vil ha et innblikk i den lokale kulturen, og oppleve Norge sett gjennom nordmenns øyne.

– Amerikanere er en kresen målgruppe som ønsker seg særpreg, historie og høy kvalitet for pengene. Dessuten bor 95 prosent av dem på hotell når de er i Norge, og de er en svært viktig bidragsyter til hotellnæringen, sier reiselivsdirektør i Innovasjon Norge, Bente Bratland Holm.

Hotelldirektør for Hotel Norge by Scandic, Lise Solheim Haukedal, på plass på Times Square i New York. (Foto: Scandic Hotels)

Et viktig marked

Hotelldirektør på Hotel Norge by Scandic, Lise Solheim Haukedal, ønsket å grave dypere i hva dette betyr, for å skape et tilbud på Hotel Norge som matcher internasjonale turisters forventninger.

– Jeg ville reise til New York for å møte et viktig marked for Hotel Norge. Du må komme tett på kundene dine for å klare å levere det de vil ha. Når Hotel Norge åpner dørene i 2018, er min ambisjon at vi forstår og leverer på kundenes forventninger, enten de er fra Bergen eller New York, sier hun.

– Vi ønsker derfor å kombinere en internasjonal atmosfære med mangfoldet som Bergen har å by på, og tror at det vil tiltrekke flere internasjonale turister og bidra til å sette Bergen ytterligere på kartet, sier Solheim Haukedal videre.

Hotel Norge-annonser Times Square

Hotel Norge-direktøren røper at de vil åpne opp de to første etasjene av hotellet med spennende restaurantkonsepter både for hotellgjester, tilreisende og ikke minst for lokalbefolkningen.

– Det var et magisk øyeblikk da den første annonsen rullet over skjermene på selveste Times Square. Som en vaskeekte bergenser er det ingenting som gleder meg mer enn å få vist frem Bergen by og Hotel Norge by Scandic til resten av verden, sier Solheim Haukedal.

Les også: Sjefen for de gode Scandic-tider

Instagram-kampanje i helga

Neste steg i kampanjen er en konkurranse hvor omkring 200 bergensambassadører får bildet sitt vist på storskjerm på Times Square. Så langt har mer enn 1500 bilder kommet inn på Instagram der målet er å «dele Bergen med verden».

– Jeg oppfordrer alle til å dele bilder på Instagram av det de er stolte av i Bergen, med #TheGuest og @hotelnorge. De beste bildene vises på Times Square søndag 24. september, og sendes samtidig live fra New York på Den Blå Steinen rett foran Hotel Norge. En heldig vinner får i tillegg disponere en hel etasje med hotellrom på Hotel Norge for én natt, sier Solheim Haukedal i pressemeldingen.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS