Simon Pizzoni i Belmonte Beverage Group gleder seg til å møte bransjefolket på Umami Arena i mars 2024.
Simon Pizzoni i Belmonte Beverage Group gleder seg til å møte bransjefolket på Umami Arena i mars 2024.

Belmonte Beverage Group satser stort på Umami Arena

Petter Stordalens selskaper med satsing på vin, øl og annen drikke når stadig nye høyder. Nå er Belmonte klar for å utfordre markedet i stor stil.

Selskapet forbereder seg for messedeltakelse på Umami Arena i mars. 

Belmonte Beverage Group og Pinnacle Brands

Utvalget i Belmonte har på kort tid bygget seg opp til å representere et hundretalls vinprodusenter, og uten at selskapet vil røpe alt, har de besøkende mye å glede seg til på den kommende messen.
Utvalget i Belmonte har på kort tid bygget seg opp til å representere et hundretalls vinprodusenter, og uten at selskapet vil røpe alt, har de besøkende mye å glede seg til på den kommende messen.

På Umami Arena stiller Stordalen-grupperingen med to selvstendige selskaper: vinimportøren Belmonte Beverage Group og øl-, sider- og mineralvannsatsningen Pinnacle Brands.

– Belmonte vil ha et naturlig søkelys på vin i fra alle verdens hjørner, der vi har som mål å fokusere på bredde med alt fra små anerkjente produsenter til større mer kommersielt viktige produsenter, sier «Commercial Director Sales» hos Belmonte Beverage Group, Simon Pizzoni.

– Når det gjelde Pinnacle Brands, vil et naturlig fokus ligge innenfor kategoriene øl, sider og «Ready to Drink» (RTD). Der vi vil bruke Umami Arena som en unik plattform til å vise bransjen våre nye merkevarer som vi da har lansert til det norske drikkevaremarkedet, utdyper Pizzoni.

Wine Street

– Belmonte Beverage Group vil ha en del av sin tilstedeværelse innenfor vårt nye konsept «Wine Street». Wine Street skal gi både økt synlighet og søkelys på vin i landskapet av alkoholholdig drikke, forteller direktør for Umami Arena, Torill Engelberg.

– Vi gleder oss stort til å hilse vinimportøren Belmonte Beverage Group og øl-, sider- og mineralvannsatsingen Pinnacle Brands velkommen som ny utstiller. Umami er arenaen som skal skape positive ringvirkninger for økt handel og verdiskapning for alle som jobber med mat og drikke, fortsetter Engelberg.

Bygger gode nettverk

Målet til Belmonte er å vise seg frem som selskap, både når det gjelder produkter og produsenter - og ikke minst menneskene i organisasjonen.

– Vi ser viktigheten av kultur og menneskene vi jobber med. Vi ser viktigheten av å satse på våre ansatte, kunnskapen og kredibiliteten til hvert enkelt. Dette tror vi vil spille en viktig rolle for våre kunder som vil besøke oss på Umami Arena. Våre ansatte og menneskene i organisasjonen vår anser vi som like viktig som selve porteføljen, vi ønsker å ha et samarbeid med våre kunder som strekker seg over tid, og som gir mer verdi til begge parter, uttaler Simon Pizzoni.

Ny veiviser

På spørsmål om hva de ønsker å få ut av messen er svaret klart;

 – For oss er Umami Arena en plattform der vi møter mange av våre eksisterende, og ikke minst nye kunder. Vi, som et relativt ny oppstartet selskap, vil også formidle historien og veien videre for oss som drikkevareselskap der som sagt vår portefølje og våre ansatte vil være en viktig del av denne fortellingen. Vi gleder oss veldig til arrangementet, og håper folk tar turen innen oss, vi har masse spennende produkter og ikke minst veldig mange hyggelige mennesker som representerer selskapene våre som er ivrige å møte alle gjester, sier Simon Pizzoni.

Du finner mange flere nyheter om Umami Arena under fanen Nyheter - Umami Arena


Belmonte Beverage Group

Bak selskapet Belmonte Beverage Group står Strawberry Equities, som er største aksjonær i Belmonte.

Med på laget har de også etablert Pinnacle Brands, der de har medgründere som Jonas Forsang, Torgeir Silseth (administrerende direktør for Strawberry), Stein-Erik Helvetschou Treverket (administrerende direktør for Belmonte og Pinnacle) og det svenske familiedrevne bryggeriet Spendrups.

Styreleder er Jakob Stordalen, Petter Stordalens yngste sønn, som har vært aktivt involvert i selskapet siden starten.

 

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS