Time2Staff er en digital plattform som knytter arbeidsgivere sammen med arbeidssøkere. Fra venstre Daniel Alvestad, Frøydis Moberg, Jørgen Dahl, Marius Spidsberg Karlsen og Henrik Bråthen.
Time2Staff er en digital plattform som knytter arbeidsgivere sammen med arbeidssøkere. Fra venstre Daniel Alvestad, Frøydis Moberg, Jørgen Dahl, Marius Spidsberg Karlsen og Henrik Bråthen.

Gir arbeidsledige nye muligheter når Norge åpner opp

Koronasituasjonen sendte flere bransjer ut i krise. Time2Staff valgte å bruke situasjonen til å utvikle fremtiden innen bemanning og rekruttering. Plattformen lanseres i første omgang i horecasegmentet.

Illustrasjonsfoto
Illustrasjonsfoto

– Nå har vi laget en app som gjør det enklere for bedrifter å hente inn bemanning, samtidig som det forenkler veien ut i arbeidslivet for de som ønsker jobb, forteller daglig leder Kristoffer Hagenes.

I første omgang lanseres plattformen i Bergen og Oslo, før det senere skal åpnes opp i hele landet. Time2Staff har også planer i Skandinavia og Europa.

Knytter arbeidsgivere med arbeidssøkere

Illustrasjonsfoto.
Illustrasjonsfoto.

Time2Staff er en digital plattform som knytter arbeidsgivere sammen med arbeidssøkere. Der kan kundene leie inn personell på timen. Har du behov for faste ansatte? Da kan du leie inn i noen timer for å prøve ut, og ansette helt kostnadsfritt når du selv ønsker.

– Vi skal fjerne det fordyrende mellomleddet et bemannings- og rekrutteringsselskap er. Gjennom digitale opplæringskurs og en stjernerangering skal vi tilby kvalitet og en enklere vei ut i arbeid. Vi tar kun betalt en fast timepris på utleie og tilbyr gratis rekruttering til faste stillinger, fortsetter Hagenes.

Mange arbeidsledige «inn» i appen

Illustrasjonsfoto.
Illustrasjonsfoto.

Time2Staff lanserer appen på et tidspunkt som gjør at de kan sette søkelyset på å få mange arbeidsledige inn i appen, både til fordel for kundene og mennesker som trenger nytt arbeid.

– Når samfunnet nå åpner opp igjen og behovet for ekstrapersonell vil blomstre, er vi klare med mange som er klare til å jobbe, sier Hagenes.

Forenkler bemanningsprosessene

Illustrasjonsfoto.
Illustrasjonsfoto.

Plattformen Time2Staff er basert på en idè som startet allerede i 2010 – om å forenkle og automatisere bemanningsprosessene.

– Time2Staff lanseres i første omgang i horecasegmentet, i og med at det er dette vi kjenner best, men vi vil komme raskt etter i flere bransjer, forklarer Hagenes.

Innovasjon Norge har gitt selskapet kommersialiseringstilskudd fase 1 og Time2Staff har god dialog med både NHO om løsningen. Digitale opplæringskurs bidrar til å heve nivået på personalet som leies ut.

Time2Staff

Time2Staff fjerner det fordyrende mellomleddet som bemannings- og rekrutteringsselskaper i dag er:

• Fast pris pr time for utleie.

• Heving av lønnsnivået.

• Bonus til ansatte som får god rating.

• Gratis rekruttering til faste stillinger.

• Bidrar til integrering og mangfold.

• Forenkler veien ut i arbeidslivet til fast stilling.

• Jobber aktivt for å motvirke svart arbeid.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS