Britannia Hotel er kåret til Årets markedsfører i Trondheim. (Illustrasjonsfoto: Morten Holt)

Har satt Trondheim på det internasjonale kartet

Britannia er «Årets markedsfører» i Trondheim. «Britannia Hotel har satt Trondheim som by på det internasjonale kartet», skriver juryen i sin begrunnelse.

Utdelingen fant sted under Markedskonferansen i Trondheim torsdag 27. august.

– Jobbet hardt og strategisk godt over tid

Peter A. Gjerde er markedsdirektør på Britannia Hotel.

– Vi er veldig stolt over å vinne «Årets Markedsfører» for Britannia Hotel. Vi har jobbet hardt og strategisk godt over tid for å bygge opp en femstjerners, internasjonal merkevare som har vært med på å sette Trondheim som by på verdenskartet. Vi satt oss hårete mål og har lyktes med å innfri de aller fleste av dem. Vi gleder oss over anerkjennelsen og benytter anledningen til å takke våre dyktige byråer Anti og Increo for fantastisk samarbeid, sier en stolt markedsdirektør ved Britannia Hotel, Peter André Gjerde til Kampanje.com.

Jurybegrunnelsen

Dette er jurybegrunnelsen

«En rød tråd gjennom det meste, med storytelling som hovedaktør. Detaljorientert på en imponerende måte, med nøyaktighet fra A til Å. Med høye ambisjoner, er også fallhøyden enorm. Hvordan markedsfører man et produkt som ikke er ferdigstilt, og hvordan etterlever man de høye ambisjonene? Det gjør man gjennom cobranding, detaljert strategi, kalkulert og kontrollert håndtering av presse, samt nøyaktighet gjennomført til fingerspissene. En ekstrem satsning har ført til ekstreme resultater. De har vist mot, guts, og det er utrolig mange riktige beslutninger som skal tas for å få flyt på et slikt stort prosjekt. Denne gjengen har rett og slett levert et særdeles godt samsvar mellom strategi og utførelse, og har virkelig satt Trondheim på det internasjonale kartet. I tillegg til å ha skapt gode resultater for egen vekst, så har de bidratt positivt til byens næringsliv og omdømme, heter det i jurybegrunnelsen».

Sterk konkurranse, men soleklar vinner

Britannia Hotel. (Foto: Morten Holt)

«Britannia vant prisen i sterk konkurranse med de to andre nominerte i finalen, Røros Bryggeri og Mineralvann, samt HUNT (Helseundersøkelsen i Trøndelag), som begge «hadde levert god effekt på sin markedsføring innenfor sine områder», skriver Kampanje.com.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS