Anders Bødal på Seafood Bar på Gardermoen ble tidligere denne sommeren kåret til Årets servicehelt på Gardermoen. Nå leter HSMAI etter kandidater i Oslo. (Foto: HSMAI)
Anders Bødal på Seafood Bar på Gardermoen ble tidligere denne sommeren kåret til Årets servicehelt på Gardermoen. Nå leter HSMAI etter kandidater i Oslo. (Foto: HSMAI)

Hvem er sommerens servicehelt i Oslo

Tidligere denne sommeren ble Anders Bødal kåret til «Sommerens servicehelt» på Gardermoen av HSMAI. Nå skal «sommerens servicehelt» i Oslo kåres, og HSMAI er på jakt etter verdige kandidater.

Publisert

Selve kåringen finner sted allerede førstkommende mandag, 23. august, på HSMAI-dagen, som arrangeres på Hotel Continental.

«Anders Bødal på Seafood Bar på Gardermoen kjenner igjen kundene sine og forstår viktigheten av god kundeservice. Gjester kommer tilbake til Seafood Bar, utland igjen og igjen – mye takket være Bødal. Han har fått prisen på grunn av sin unike kundebehandling og måten han tar vare på sine kunder», skriver HSMAI etter at Bødal fikk prisen.

Her kan du se klippet da HSMAI overrasket Bødal med prisen

Nå letes det etter en like god servicehelt i Oslo.

Hvem blir sommerens servicehelt i hovedstaden?
Hvem blir sommerens servicehelt i hovedstaden?

Hvem er din servicehelt i Oslo?

Den internasjonale reiselivsorganisasjonen HSMAI (Hospitality Sales & Marketing Association International) går i bresjen for å løfte frem serviceheltene i Norge. Nå er det Oslo sin tur. Du og andre kan nominere kandidater i reiselivet og handelstanden.

Forslag på gode serviceytere kan sendes til [email protected], merket «Dagens Servicehelt». Skriv hvorfor du mener han/hun bør bli en servicehelt, og legg til kontaktinformasjonen til vedkommende.

HSMAI er ute etter de som går den ekstra milen for kundene og ikke bare en gang, men hele tiden om nødvendig. I tillegg skal man ikke kun tenke på egen bedrift, men også kunne bidrar til å løfte andre.

Kårer servicehelter landet rundt

Prosjektleder for «Fans of Good Service», Benedicte Gilroy Bøgh begrunner initiativet slik:

– Formålet med Fans of Good Service er todelt. På den ene siden ønsker vi å styrke servicetilbydernes bevissthet om viktigheten av å betrakte selve servicen som viktig del av produktet. Dernest har vi et oppriktig ønske om å løfte og vise frem de mange serviceheltene, sier Bøgh.

– Vi har de senere årene fått mange svenske kolleger i servicebransjen og de har ofte vært gode rollemodeller innen det å yte gode kundeservice. Vi har blitt bedre mange steder i Norge, men jeg tror de fleste er enig når jeg sier at mange av oss kan bli enda bedre på å yte god service. Det vi skal gjøre på denne treukersreisen i Norge er å sette spotlighten på de dyktige serviceheltene og hedre de for den viktige jobben de gjør. De å løfte frem de gode gjør at andre også får lyst til å bli bedre. Vi vil skape den gode sirkelen, sier hun.

Les mer om kåringen og reiseruten på HSMAI.no

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her