Nye eiere på Hotell Geiranger

Familien Haldorsen, som har drevet Hotell Geiranger de siste 27 årene, har nå kjøpt hotelleiendommen.

Publisert

Familien eier nå 100 prosent både i driftsselskapet Geiranger Hotelldrift AS og eiendomsselskapet Geiranger Fjord Hotels AS. Eiendomsselskapet har hittil vært eid av Giørtz-familien i Ålesund.

Det er hotellsjef Maud Haldorsen (26) som sammen med sin far Tore Sævil Haldorsen (62) styrer den daglige driften av hotellet. Med seg i styret i driftsselskapet har de direktør Preben Moen på Gloppen Hotell i Sandane og Mauds bror Tor Kristian Haldorsen.

Hotellsjef Maud Haldorsen og direktør Tore Sævil Haldorsen. (Foto: Frank Stenersen)
Hotellsjef Maud Haldorsen og direktør Tore Sævil Haldorsen. (Foto: Frank Stenersen)

Omsetter for 26,5 millioner i sommersesongen

Hotell Geiranger er med sine 151 gjesterom, to restauranter og to barer ett av de største fjordhotellene på Vestlandet. Hotellet er vinterstengt og er åpent kun i perioden 1. mai til 30. september.

I denne korte sesongen omsetter hotellet i år for 26,5 millioner kroner og sysselsetter 53 personer.

Tilpasse sesongen

– Vi har hatt et meget godt samarbeid med de tidligere eierne i alle de årene vi har leid hotellbygget. Når vi nå skal satse og investere for å være konkurransedyktig i årene fremover, er det imidlertid en klar fordel også å eie bygget, sier hotellsjef Maud Haldorsen.

– Hotellet skal fortsatt være sesongdrevet, men vi ønsker å forbedre trafikken i begge ender av sesongen ved å tilpasse hotellet til nye markeder og målgrupper. Dette arbeidet regner vi med å begynne på så snart vi stenger for sesongen, legger hun til.

Mye skjer i Geiranger

– Geiranger er inne i en spennende utvikling med frisk satsing fra gründere og lokale bedrifter. Vi er imponert over at både Geiranger Sjokolade og nyetableringen Geiranger Bryggeri får priser for sine produkter, og i tillegg har vi fått eget bakeri og konditori og utleie av morsomme el-biler i bygda de siste par år. Også turistattraksjonene utvikles videre med den nye utsiktsplattformen på Dalsnibba og den flotte «Fossevandringen» nede i bygda. Denne positive utviklingen ønsker vi å være en del av gjennom å videreutvikle hotellproduktet, sier Maud Haldorsen.

Les mer på Hotel-Geiranger.no

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her