Trond Bastiansen

Vil innlemme flere frittstående hoteller

Petter A. Stordalens hotellselskap rigger seg for ny vekst. Nå er det samlingen av frittstående hoteller som ekspanderer. Ved å åpne opp for den nye samarbeidsformen «medlemshotell», skal den nåværende gruppen av 10 profilhotell i Norden dobles de nærmeste årene.

Publisert

Trond Bastiansen, Chief Operating Officer i Nordic Hotels & Resorts.

Den frittstående hotellgruppen Nordic Hotels & Resorts består i dag blant annet av Yasuragi utenfor Stockholm, Copperhill Mountain Lodge i Åre, The Thief i Oslo og Skt. Petri i København.

Hotellgruppen Nordic Hotels & Resorts, som består av Petter Stordalens 10 frittstående hoteller i Norden, har frem til i dag bestått utelukkende av selskapets egne driftshoteller. Nå åpner hotellgruppen opp for medlemshoteller.

Tilbyr fleksibel løsning

– Det er mange hotelloperatører som i dag ønsker å utvikle varemerket og konseptet sitt, men som møter store utfordringer med å få det til i det tøffe og konkurranseutsatte markedet. Vi tilbyr nå en løsning der hotellet kan beholde navnet sitt, profilen sin og konseptet sitt, samtidig som vi kan gi det en trygghet og kompetanse innenfor kommersiell hotelldrift, sier Trond Bastiansen, Chief Operating Officer i Nordic Hotels & Resorts, i en pressemelding.

Håndplukker egnede hoteller

Nordic Hotels & Resorts er nå inne i en prosess der man håndplukker hoteller rundt om i Norden som passer inn i hotellfamilien, og der man finner gjensidige interesser og fordeler av et samarbeid.

– Helt konkret innebærer et samarbeid med Nordic Hotels & Resorts økt lønnsomhet. Utover sin egen web vil hotellene få tilgang til én million medlemmer i Nordic Choice Club og 1 million besøkende på Choice.no. Dette skaper muskler som hotellene kan bruke til å fortsette å utvikle unike hotellopplevelser for gjestene, sier Trond Bastiansen.

Frittstående hoteller md egen identitet

I motsetning til franchiseavtaler innebærer ikke medlemskap i Nordic Hotels & Resorts et felles varemerke eller konsept, men består fullt ut frittstående hoteller med egne identiteter som er tilpasset hotellets profil og lokale marked. Hotellene som tilbys medlemskap, er enten førsteklasses hoteller som har et etablert navn og konsept, eller hoteller som har potensial til å utvikle dette i samarbeid med Nordic Hotels & Resorts.

Den første samarbeidsavtalen er allerede signert og vil bli offentliggjort i nær fremtid.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

"
Powered by Labrador CMS