Gründer og daglig leder Torunn Tronsvang (til venstre) og markedssjef Henriette Bendiksen i Up Norway. (Foto: Up Norway)

Rocken er den nye turismen

Oslo har blitt Europas nye rockehovedstad, og det har blitt lagt merke til. Nå satser reiselivet på egen tur med rocken som attraksjon.

Publisert

Sammen med festivalen Tons of Rock vil reiselivsaktøren Up Norway arrangere egne turer som inkluderer blant annet besøk på den legendariske platebutikken Neseblod, Ekeberg, Losæter, Tons-konsert på Operaen og baren Kniven.

Foto: Up Norway

Tons of Oslo-turer

Norge er langt mer enn fjorder og nordlys, noe reiselivsaktøren Up Norway har erfart. De har arrangert reiser i en årrekke, og merker en stor interesse for Norges blackmetal-historie fra utlandet.

Når den etablerte og populære rock- og metalfestivalen Tons of Rock nå flytter til fra Halden til Oslo og Ekebergsletta, satser de med egne «Tons of Oslo»-turer.

– Når vi reiser internasjonalt, og forteller at vi skreddersyr unike opplevelser i Norge, er det veldig ofte vi blir konfrontert med fascinasjon og interesse for Norge sin blackmetal-historie. Vi synes det er utrolig kult å gå i partnerskap med Tons of Rock for å by på en annen side av Norge enn fjord og nordlys, forteller grunnlegger i Up Norway, Torunn Tronsvang.

Hun legger til: – På fjorårets tur hadde vi med et ungt kanadisk par som kom til Norge ene og alene for å få med seg Tons of Rock. Begeistringen de utstrålte da de fikk høre historier av Anders Odden i kjelleren på Neseblod, og fikk drikke Tons of Rock-øl med bryggerimesteren, var til å bli glad tvers igjennom av. Vi gleder oss til å by på en helt ny «Tons of Oslo»-guidet tur i Oslo igjen i år.

Foto: Martinensen/Up Norway

Tons of Rock arrangeres 27. til 29. juni 2019.

Tons of turisme

Også festivalen opplever stor interesse fra publikummet sitt om å få se og gjøre mer når de kommer tilreisende til Tons of Rock:

– Tons of Rock merker årlig en stigende interesse fra tilreisende publikum. Oslo er av Europas meste interessene byer for folk som opptatt av metal og rock. Vi får stadig henvendelser fra publikum som lurer på våre anbefalinger for å oppleve Oslo. Vi er derfor svært glade for at Up Norway kommer med sin kompetanse og kan legge til rette for ekstra opplevelser for vårt tilreisende publikum fra på både utlandet og ellers i Norge. Oslo er fantastisk by for vårt publikum som søker musikk, kultur, mat, drikke, kunst, historie, storslått natur og uforglemmelige opplevelser. Up Norway legger til rette for dette på en fantastisk måte, sier bookingsjef hos Tons of Rock, Jarle Kvåle.

Up Norway

Up Norway ble startet i 2016 med ambisjoner om å øke Norges attraktivitet for internasjonale, kvalitetsøkende reisende, og øke verdiskapningen i norsk reiseliv.

Selskapet skreddersyr reiser over hele Norge, hele året, og selger direkte til individuelle reisende gjennom en digital plattform.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS