Coca-Cola lanserer plantebasert drikke

Coca-Cola introduserer nå plantebasert drikke i Norge. Selskapet kaller det et skritt på veien mot å bli en totalleverandør av drikkevarer.

Publisert

Den nye drikken heter Adez, og er en smoothie i tre varianter – havre, mandel og kokosnøtt.

Det har gått ett år siden Coca-Cola lanserte sin strategi om å bli en totalleverandør av drikke. Med dette signaliserte selskapet at de ikke lenger bare vil tilby de tradisjonelle brusmerkevarene, men ulike drikker for alle anledninger.

Fokus på smak

Som et ledd i denne strategien lanserer Coca-Cola nå Adez, en plantebasert smoothie. Nyheten kommer i tre varianter – havre, mandel og kokosnøtt. Norge er tidlig ute med introduksjonen av Adez, som i Europa kun finnes i Spania og Storbritannia.

– Med dette tar vi steget over i en helt annen kategori enn hva folk normalt forbinder med Coca-Cola, sier Karen Huffman i Coca-Cola Norge, i en pressemelding.

– Vi er ivrige på å introdusere plantebasert drikke også til dem som kanskje ikke har drukket dette tidligere. Da er smak viktig. Det vi er best på er god smak, og arbeidet som er lagt ned i smaken er nok det som skiller Adez fra andre plantebaserte drikker: Havre-varianten smaker av jordbær og banan, mandel-varianten smaker mango og pasjonsfrukt, og kokosnøtt-varianten er smaksatt med bær, fortsetter Huffman.

Mellommåltid på farten

Adez-drikkene har et næringsinnhold som passer mange som er på farten, og trenger påfyll av energi underveis.

– Adez er perfekt som påfyll når man er på farten, derfor vil Adez først og fremst være å finne på kiosker over hele landet. Disse plantebaserte drikkene har et balansert næringsinnhold, uten tilsatt sukker. Kaloriene kommer fra de naturlige ingrediensene, som fruktjuice, havre, mandel og kokos, sier Huffmann.

Hun er spent på mottakelsen. – Vi er opptatt av å imøtekomme behovene folk har i drikkemarkedet. Vi ser en sterk trend mot en sunnere livsstil, og at flere ønsker denne type produkter som for eksempel er laktosefrie. Vi er derfor både stolte og spente når vi nå beveger oss inn i denne kategorien, sier Karen Huffman.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS