Fra venstre Ole Henrik Eftedal (2080.no), Mikael Forselius (Britannia Hotel), Giske Helene Daviknes (2080.no) og Bjarte Gjerde (Britannia Hotel). (Foto: Britannia Hotel).

Britannia Hotel valgte 2080.no

2080.no er valgt som leverandør av kjøkken- og serveringsutstyr til nye Britannia Hotel i Trondheim.

Publisert

Britannia Hotel reåpner 1. april 2019 etter tre år med totalrenovering og ombygging av hotellet. Prosjektet er det mest omfattende innen hotellindustrien i Skandinavia noensinne.Når det åpner igjen til neste år, blir det et topp internasjonalt fem-stjerners hotell med en tydelig ambisjon om å trekke nye internasjonale gjester til byen.

Hotellet vil få seks ulike mat- og drikkekonsept og blir å regne som et restauranthus med spennende og differensierte mat- og drikketilbud; fra «fine dining» på toppnivå i Speilsalen, drevet av sølvvinner i Bocuse d`Or, Christopher Davidsen, til mer uformelle spisesteder.

Les også: Britannia skal bli et reisemål

Les også: Davidsen med restaurant på Britannia Hotel

Britannia Hotel bevarer sin ærverdige fasade når det reåpnes i 2019. (Illustrasjon: Britannia Hotel)

Høye ambisjoner

– Vi forsøker å finne de aller beste leverandørene i hvert leverandørsegment til vårt unike hotell, sier administrerende direktør på Britannia Hotel, Mikael Forselius.

– Ambisjonene for prosjektet vårt er skyhøye, da må vi i tillegg til et fantastisk nytt fysisk produkt og et særdeles serviceinnstilt personale, fylle hotellet med kvalitet på alt vi velger av utstyr fra våre leverandører. I et så stort prosjekt som dette er dekketøy og serveringsutstyr som porselen, glass, bestikk, buffetutstyr og bar, et meget viktig produktsegment for oss. Vi har valgt det beste fra 2080.no sitt sortiment, og har jobbet tett med de over tid for å finne unike produkter som har den høye kvaliteten et femstjerners hotell som Britannia skal ha, sier Forselius i pressemeldingen.

Les også: Messe hele året hos 2080.no

Skal skape magiske øyeblikk

– Det 2080.no representerer i et hotell eller restaurant er det gjesten opplever helt direkte, i hånden, med øynene og gane. Det skal være unikt, og det skal være høy kvalitet på det vi leverer. Vi er med på å skape magiske øyeblikk, sier gründer og partner i 2080.no, Ole Henrik Eftedal.

– Vår tese og kjepphest, er at det vi leverer er et fag, et ekstremt viktig fag, hvor rød tråd, sammensetninger og konseptet er en viktig del av helhetstenkingen og den overordnede opplevelsen i et så omfattende restauranthus som Britannia Hotel blir, sier Eftedal.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS